لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: هیچ یک از سفارتخانه‌های اسراییل در امنیت نیست


یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی ایران
یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی ایران

یحیی رحیم صفوی، مشاور ارشد آیت‌آلله خامنه‌ای، رهبر ایران، گفته است که پس از این هیچ‌ یک از سفارت‌خانه‌های اسراییل در امنیت نیست.

خبرگزاری ایسنای ایران روز یکشنبه هفتم اپریل (۱۸ حمل) از قول صفوی نگاشت: "جبههٔ مقاومت آماده است. اینکه چگونه خواهد شد، باید منتظر زمان باشیم."

جمهوری اسلامی ایران به شبکهٔ گروه‌های مورد حمایت خود در شرق میانه، چون حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمنی، جهاد اسلامی، حماس و گروه‌های نیابتی شیعه در عراق، عبارت "جبهه مقاومت" را کار می‌گیرد.

تنش در شرق میانه، به ویژه میان ایران و اسراییل، دوشنبه گذشته پس از آن اوج گرفت که قنسولگری ایران در شهر دمشق، پایتخت سوریه، هدف حملهٔ هوایی قرار گرفت که به گفتهٔ مقام‌های ایرانی، نظامیان اسراییلی آن را انجام دادند. در این حمله هفت نفر از نیروهای سپاه پاسداران ایران، از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد نیروی قدس و معاونش، کشته شدند.

در پی تشدید تنش‌ها، خبرگزاری ایسنا نام‌ها و قدرت پرتاب میزایل‌های ایرانی را نشر کرده و گفته است که تمامی این میزایل‌‌ها توان هدف قرار دادن خاک اسراییل را دارند. این میزایل‌ها شامل، سجیل، خرمشهر۴‌ (خیبر)، عماد، شهاب۳، قدر(سه‌گانه)، پاوه، فتاح۲، خیبر شکن و حاج قاسم است.

بر اساس گزارش ایسنا این میزایل‌ها می‌توانند اهدف را تا فواصل ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر هدف قرار دهند.

این رسانه‌ٔ ایرانی گفته است که "بعد از جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان قنسولی ایران در دمشق، سایه پاسخ ایران به این جنایت بر سر اسراییل به شدت سنگینی می‌کند."

با آنکه مقام‌های ایرانی، اسراییل را مسوول این حمله خوانده اند، اسراییل تا اکنون از تبصره در این مورد خودداری کرده است.

حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر خارجهٔ ایران، ایالات متحده را مسوول حمله به جلسه فرماندهان سپاه قدس خواند و افزود که دولت امریکا حامی اسراییل است و باید پاسخگوی این اقدام باشد.

جان کربی، سخنگوی مشاور امنیت ملی قصر سفید، اظهارات عبداللهیان را "بیهوده" خواند و گفت: ''ما هیچ دخالتی در این حمله نداشتیم. ما به هیچ وجه دخیل نبوده ایم."

با آنهم، منابع امریکایی گفته اند که ایالات متحده در حالت آماده‌ باش بالا قرار دارد و برای پاسخ به حملهٔ احتمالی از سوی ایران آماده است.

اسراییل در آمادگی برای حمله احتمالی تلافی‌جویانه حکومت ایران، مرخصی همه واحدهای نظامی را لغو کرده و نیروهای بیشتری را برای واحدهای دافع هوایی مستقر کرده است.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، روز پنجشنبه گفت: "هرکسی که به ما آسیب برساند یا قصد آسیب رساندن به ما را داشته باشد، صدمه خواهد دید."

در این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG