لینک های دسترسی

Breaking News

ایران از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در پیوند به تسمم دختران دانش‌آموز خبر داد 


وزارت داخلهٔ ایران از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در پیوند به قضایای مسمومیت دختران دانش‌آموز در آن کشور خبر داده و گفته است که ممکن تعدادی از آنان با سازمان‌های "تروریستی و منافقین" ارتباط داشته باشند.

از اواخر ماه نومبر سال گذشته به اینسو،‌ شماری زیادی از دختران دانش‌آموز در مکاتب این کشور مسموم شده اند. دانش‌آموزان مسموم شده که اکثر شان از دلبدی، مشکل تنفسی و سایر مشکلات صحی شکایت داشتند، گفته اند که نخست بویی به مشام شان رسیده و سپس با مشکلات صحی درچار شدند.

تا اکنون در ۲۵ ولایت ایران در ۲۳۰ مکتب از مسموم شدن بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز گزارش شده است.

وزارت داخلهٔ ایران گفته است که متهمین در شهر‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بازداشت شدند.

ایرنا به نقل از وزارت داخلهٔ ایران گزارش داده که گفته است: "در بین دستگیر شدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت در مردم و دانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی، منافقین و ... مورد تحقیق و بررسی است."

با آنهم این وزارت گفته است که از اواسط هفتهٔ گذشته به اینسو رقم واقعات مسمومیت در مکاتب به گونهٔ گسترده کاهش یافته است.

در اعلامیهٔ این وزارت به دست داشتن احتمالی گروه مجاهدین خلق ایران در مسمومیت دختران دانش‌آموز اشاره شده و گفته شده است که تحقیقات در مورد کشف ارتباط این قضایا با سازمان‌های تروریستی مانند مجاهدین خلق و سایر گروه‌ها جریان دارد.

قضایای مسموم شدن دختران دانش‌آموز پس از ماه دوم آغاز تظاهرات ضد دولتی در ایران شروع شد؛ تظاهراتی که در ماه سپتمبر سال گذشته در پی کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پولیس در سراسر ایران آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG