لینک های دسترسی

Breaking News

واقعات مسمومیت دانشجویان دختر در ایران افزایش یافت


رسانه‌های ایرانی روز یکشنبه پنجم مارچ (۱۴ حوت) از واقعات مسمومیت بیشتر مرموز دانشجویان دختر در چندین ولایت ایران گزارش داده اند.

از اواخر ماه نومبر تا حال صدها واقعهٔ مسمویت دانشجویان دختر در ایران ثبت شده است که بیشتر آن در شهر مذهبی قم در جنوب تهران به وقوع پیوسته است. در برخی موارد مسمویت دانشجویان شدید بوده و شماری از آنان در شفاخانه بستری شده اند.

خبرگزاری ایسنا از قول مقام‌های صحی ایران گزارش داده است که در تازه ترین مورد چندین دانشجوی دختر در دو مکتب لیسه در شهر اهواز و یک مکتب ابتداییه در زنجان مسموم شده اند.

خبرگزاری‌های مهر و ایلنای ایران نیز از موارد مسمویت دانشجویان در مشهد، اصفهان و شیراز و بستری شدن ده‌ها دانشجوی دختر در شفاخانه‌ها خبر داده اند.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران روز جمعه گفت که به وزیران داخله و استخبارات این کشور دستور داده است تا در این زمینه تحقیقات کنند. رییسی این وضعیت را "توطیه دشمن برای ایجاد ترس" توصیف کرده است.

مجید میراحمدی، معاون وزارت داخلهٔ ایران، به خبرگزاری فارس گفت: "طراحان مسمومیت دختران و طراحان شعار زن زندگی و آزادی و جنگ ترکیبی دو روی یک سکه‌اند؛ هدف اصلی آن‌ها ناامنی روانی خصوصا برای دختران دانش آموز، به تعطیلی کشاندن مدارس و سپس اتهام زنی به نظام است تا بتوانند مجددا شعله خاموش شده اغتشاشات را روشن کنند."

اعتراضات ضد دولتی با شعار "زن، زندگی و آزادی" در سپتمبر سال گذشته پس از آن در سرتاسر ایران گسترش یافت که مهسا امینی، بانوی کرد ایرانی به اتهام "بدحجابی" از سوی پولیس گشت ارشاد ایران بازداشت شد و سپس در بازداشت جان باخت.

یونس پناهی، معاون وزیر صحت ایران هفتهٔ گذشته گفت که مسمویت دانشجویان دختر به هدف بستن دروازه‌های آموزش به روی دختران در ایران است.

موارد پیهم مسمویت دختران در مکاتب ایران، سبب نگرانی خانواده‌ها شده و مردم از مقام‌های آن کشور خواسته اند تا در زمینهٔ مهار کردن این وضعیت اقدام جدی کنند.

XS
SM
MD
LG