لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن شش منسوب پولیس ایران در ولایت سیستان بلوچستان


عکس آرشیف
عکس آرشیف

تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که شش منسوب پولیس ایران روز سه شنبه نهم اپریل (۲۱ حمل) در حملهٔ تندروان در ولایت سیستان بلوچستان واقع در جنوب شرق آن کشور کشته شدند.

رسانه‌های محلی ایران گزارش داده اند که گروه جهادی مسلمان سنی، جیش العدل، مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است.

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی ولایت سیستان بلوچستان ایران، روز سه شنبه به خبرگزاری دولتی آن کشور گفت: "عصر امروز تعدادی از اشرار در منطقه سیب و سوران به یک گشت انتظامی که در حال ماموریت بودند حمله می‌کنند که متاسفانه در این حمله پنج نفر از ماموران انتظامی به شهادت می رسند و یک نفر نیز مجروح می شود."

مرحمتی افزود که تلاش برای پیدا کردن "عاملان این حادثهٔ تروریستی" ادامه دارد. او ضمن رد ادعای جیش العدل برای انجام این حمله گفت: "گروهک تروریستی جیش الظلم برای بزرگنمایی، هر حادثه را که توسط اشرار و مخلان نظم و امنیت رخ می‌دهد به نام خودش ثبت می‌کند."

تندروان گروه جیش‌العدل هفتهٔ گذشته در یکی از حملات مرگبار این گروه در چند سال اخیر، ۱۶ منسوب امنیتی ایران را در ولایت سیستان بلوچستان در نزدیکی مرز با پاکستان کشتند.

در میان کشته شدگان این حمله مقام‌های پولیس و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامل بودند.

حملهٔ اخیر بر پولیس ایران در حالی رخ می‌دهد که مقام‌های ایرانی از بروز خشونت‌ها در آستانهٔ عید فطر نگران بوده و تدابیر امنیتی را تشدید بخشیده اند.

ایرنا روز شنبه گزارش داد که پولیس ایران سه عضو مظنون گروه دولت اسلامی (داعش) را در شهر کرج دستگیر کرد که قصد انجام حملات را در روزهای پایانی ماه رمضان داشتند.

گروه

XS
SM
MD
LG