لینک های دسترسی

Breaking News

عراقچی: کشته شدن جنرال سپاه پاسداران در حملهٔ اسراییل بی‌پاسخ نمی‌ماند


عباس عراقچی، وزیر خارجهٔ ایران
عباس عراقچی، وزیر خارجهٔ ایران

عباس عراقچی، وزیر خارجهٔ ایران، روز یکشنبه ۲۹ سپتمبر (هشتم میزان) هشدار داد که کشته شدن یک جنرال ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حملهٔ اسراییل در بیروت "بی‌پاسخ" نخواهد ماند.

نیروهای اسراییلی روز جمعه حملاتی را بر مقر اصلی گروه حزب‌الله در شهر بیروت، پایتخت لبنان، انجام دادند که در آن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله و شماری دیگر، به شمول عباس نیلفروشان، جنرال ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، کشته شدند.

عراقچی گفت: "بی تردید این جنایت هولناک رژیم متجاوز صهیونیستی هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند و دستگاه دپلوماسی نیز تمامی ظرفیت‌های سیاسی، دپلوماتیک، حقوقی و بین‌المللی را برای پیگرد جنایتکاران و حامیان آنها به کار می‌گیرد."

جمهوری اسلامی ایران، کشته شدن حسن نصرالله را که حزب وی از سوی تهران تمویل، تسلیح و تجهیز می‌شد، به شدت محکوم کرده است.

محمد جواد ظریف، معاون رییس جمهور ایران، در حاشیهٔ مراسم یادبود از حسن نصرالله که در دفتر حزب‌الله در تهران برگزار شده بود،‌ به خبرنگاران گفت: "واکنش ایران در زمان مناسب و به انتخاب ایران در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت و در سطح عالی آن حتماً تصمیم‌گیری خواهد شد."

آیت‌الله علی‌خامنه‌ای، رهبر ایران، ضمن ابراز تسلیت به خاطر کشته شدن حسن نصرالله، پنج روز عزای عمومی در ایران اعلام کرده است.

احمد جنتی، رییس شورای نگهبان ایران، نیز روز یکشنبه گفت: "رژیم صهیونیستی بدون شک پاسخ جنایت اخیر خود را با قدرت دریافت خواهد کرد و این مسیر دیوانه‌واری را که آغاز کرده، آغازی بر پایان نزدیک خودش خواهد بود. انتقام خون سید حسن نصرالله گرفته خواهد شد و آن انتقام نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود."

شماری از شهروندان ایران روز یکشنبه در سرتاسر آن کشور بر آمده و به خاطر کشته شدن نصرالله و نیلفروشان در حملهٔ نظامیان اسراییلی، تظاهرات کرده و خشم شان را ابراز کردند.

در تهیه این مطلب از گزارش‌های خبرگزاری فرانس‌پرس و ایرنا کار گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG