لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر داعش در افغانستان کشته شد


عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفته است که سعد ارهابی، رهبر داعش برای افغانستان، با ده تن از افراد مهم‌اش در این ولایت، کشته شدند.

خوگیانی گفت که این رویداد دیشب در منطقه جنگل کلی ولسوالی خوگیانی زمانی رخ داد که طبق اطلاع قبلی طیاره بی‌پیلوت نیروهای خارجی داعش را هدف قرار داد.

سخنگوی والی ننگرهار گفت که در این حملۀ هوایی، دو قرارگاه، اسلحۀ سبک و سنگین، مهمات و مواد منفجرۀ داعش نیز ازبین رفته است.

مارتین اودونیل، یکی از سخنگویان ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، تایید کرده است که حملۀ ضد دهشت افگنی آن گروه به تاریخ ۲۵ اگست در ولسوالی خوگیانی بر رهبران ارشد داعش صورت گرفته است.

آقای اودونیل در پاسخ به ایمیلی به صدای امریکا گفته است که چنین حملات دشمنان واقعی افغانستان را که تهدیدات را متوجه امریکا نیز می‌کنند، هدف قرار می دهد.

ریاست جمهوری افغانستان نیز كشته‌شدن رهبر گروه داعش را تایید کرده و آن را نشان‌دهندۀ قاطعیت حکومت افغانستان در مبارزه با تروریزم عنوان کرده است.

گروه دولت اسلامی یا داعش تا کنون در پیوند با کشته شدن سعد ارهابی تبصره‌ای نگرده است.

باشندگان ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار نیز گفته است که شب گذشته از میدان هوایی شهر جلال آباد - که قوای خارجی در آن مستقر اند - حملات توپخانه‌ای نیز بر آن ولسوالی انجام شده است.

جان آغا یکی از باشندگان ولسوالی خوگیانی به صدای امریکا گفت که این توپ‌ها در مناطق دوردست خوگیانی اصابت کرده و ممکن در این حملات رهبر و اعضای گروه داعش کشته شده باشند.

مقام‌های حکومتی در حالی ادعای کشته‌شدن رهبر داعش را کرده اند که بر اساس اطلاعات امنیت ملی افغانستان، جنگجویان طالبان برای مقابله با افراد داعش در ولسوالی خوگیانی ننگرهار، در حال آمادگی بودند.

XS
SM
MD
LG