لینک های دسترسی

Breaking News

اسلام‌آباد بار دیگر بر اقدامات طالبان علیه گروه‌های مخالف پاکستان تاکید کرد


وزارت امور خارجۀ پاکستان یک بار دیگر بر اقدامات حکومت طالبان علیه گروه‌های مخالف پاکستان که به باور این کشور، در افغانستان حضور دارند، تاکید کرده است.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی این وزارت روز پنجشنبه دوم می (۱۳ ثور) در اسلام‌آباد به خبرنگاران گفت، در مواردی که مقامات مجری قانون توانسته ‌اند که ارتباط حوادث تروریستی در پاکستان را با عناصری در داخل افغانستان شناسایی کنند، اسلام‌آباد نگرانی‌های خود را به مقامات طالبان ابلاغ کرده اند.

زهرا بلوچ افزود: "از آنها خواسته ‌ایم تا در برابر این افراد اقدام موثری انجام دهند. گروه‌هایی که به هدف قرار دادن پاکستان و حمایت از حوادث تروریستی در داخل پاکستان ادامه می‌دهند".

این در حالی است که پیش از این سران پاکستان و ایران از حضور گروه‌های تندرو در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند. آنان به تاریخ ۲۴ اپریل در یک اعلامیه مشترک گفتند که موجودیت سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی را متوجه امنیت منطقه و جهان می‌کند.

پیش از این، خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان نیز گفته بود که منبع تروریزم در کشورش در افغانستان است و با وصف تلاش‌های اسلام‌آباد، کابل هیچ پیشرفتی در این راستا نداشته است.

او در اواخر ماه مارچ ادعا کرده بود که مخفیگاه‌های تروریستان در افغانستان است و آزادانه از آنجا بر ضد پاکستان عملیات می‌کنند.

اما حکومت طالبان در افغانستان همواره ضمن رد این اتهامات گفته است که حکومت پاکستان نباید بار ملامت ناکامی در زمینۀ تامین امنیت خود را به دوش افغانستان بیندازد.

حکومت طالبان گفته است که جنگ تحریک طالبان پاکستان از دو دهه به اینسو با پاکستان ادامه دارد و این موضوع داخلی پاکستان است و ربط دادن آن با افغانستان بی‌انصافی و اشتباه است.

گروه

XS
SM
MD
LG