لینک های دسترسی

Breaking News

صد روز از جنگ میان اسراییل و حماس گذشت


حملات اسراییلی بخش زیاد باریکهٔ غزه را به ویرانه مبدل کرده است.
حملات اسراییلی بخش زیاد باریکهٔ غزه را به ویرانه مبدل کرده است.

با گذشت ۱۰۰ روز از آغاز جنگ میان اسرایيل و گروهٔ حماس، حملات نظامیان اسراییلی در باریکهٔ غزه، امروز دوشنبه ۱۵جنوری (۲۵ جدی) نیز ادامه داشت و در نتیجهٔ آن، به گفتهٔ مقام های صحی حماس، بیش از ۱۰ نفر کشته شدند.

جنگ میان حماس و اسراییل به تاریخ هفتم اکتوبر آغاز شد. مقامات اسراییلی گفته اند که تندروان حماس در جریان حمله بر اسراییل حدود ۱۲۰۰ نفر را کشته و ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند.

در جریان صد روز گذشته، حدود ۱۵۰ نفر از این گروگانان آزاد شده اند، ولی بسیاری آنان هنوز هم در اسارت حماس قرار دارند.

جیمی میلر، از نزدیکان یکی از خانوادهٔ چهار نفری است که گروگان گرفته شده است. او گفت: "گروگانان بدون غذا، بدون برق، بدون آب و بدون شرایط انسانی در بند اند."

اما مقام های حماس تاکید کرده اند که به گروگانان در قید این گروه توجه صورت می‌گیرد.

اسامه حمدان، یکتن از مقام های ارشد حماس، با اشاره به توافقی که بخاطر فراهم کردن خدمات صحی و دارو برای گروگانان با دولت قطر انجام شده است، گفت:‌ "ما می خواهیم تا گروگانان را درمان کنیم، اما آنان را با هر دوای که به مردم ما می‌رسد، درمان می کنیم. ما از برادران خود در قطر سپاسگزاری می‌کنیم که ابتکار عمل را به دست گرفتند تا به گروگانان دوا بفرستند."

براساس معلومات مقام های صحی باریکهٔ غزه، در عملیات هوایی و زمینی اسرایيل تاکنون حدود ۲۴هزار نفر کشته شده اند.

علاوه بر این، در جریان صد روز گذشته، بیش از ۸۵ درصد جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه، بیجا شده است.

هبه بکر، زنی حاملهٔ بیجا شده در انتظار تولد فرزندش است.

بکر گفت: "من صاحب فرزند می شوم، ولی نگرانم که در کجا به دنیا خواهد آمد و پس از تولدش از من چگونه مراقبت خواهد شد؟"

در آغاز این هفته، هزاران نفر از روم تا لندن و واشنگتن، به طرفداری از فلسطینی‌ها دست به تظاهرات زدند و خواستار پایان جنگ شدند. اما بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل گفته است که به فشار عامه تسلیم نمی شود.

نتنیاهو در یکی از سخنرانی های اخیر خود گفت:‌ "در حال حاضر، مهم ترین چیز تمویل مصارف جنگ است تا بتوانیم این جنگ را در جریان سال روان ۲۰۲۴ ادامه داده و به پایان برسانیم، به شمول از بین بردن حماس، به شمول بازگشت گروگانان ما."

گروه

XS
SM
MD
LG