لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار نتنیاهو: جنگ در برابر حماس 'طولانی' خواهد بود


شماری از سربازان اسراییلی در مواضع شان در جنوب اسراییل واقع در نزدیکی نوار غزه
شماری از سربازان اسراییلی در مواضع شان در جنوب اسراییل واقع در نزدیکی نوار غزه

با ادامهٔ افزایش شمار کشته شدگان در نوار غزه، بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، روز یکشنبه ۲۴ دسمبر (سوم جدی)‌ هشدار داد که جنگ کشورش در مقابل گروه حماس ''طولانی مدت '' خواهد بود.

نتنیاهو در نشست کابینهٔ خود گفت: ''بگذارید روشن باشد: این یک جنگ طولانی خواهد بود...[تا زمانیکه] حماس نابود شود و ما امنیت را هم در شمال و هم در جنوب اعاده کنیم." اما صدراعظم اسراییل به صورت دقیق مشخص نکرد که جنگ بر ضد حماس تا چه مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

با ادامهٔ حملات اسراییل، ۱۶۶ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه کشته شده اند. به گفتهٔ وزارت صحت غزه، شماری کشته شدگان در این منطقه به ۲۰هزار و ۴۲۴ رسیده است.

در همین حال، اسراییل گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته هشت سرباز اسراییلی در غزه کشته شده و شمار مجموعی کشته شدگان نظامی اسراییل در جریان حملات زمینی به ۱۵۴ نفر افزایش یافته است.

نتنیاهو با اشاره به کشته شدن نیروهای کشورش در نوار غزه گفت:‌ ''جنگ هزینه بسیار سنگینی را بالای ما تحمیل می‌کند، اما ، ما چاره‌ای جز ادامه جنگ نداریم."

حمله بر کمپ بی‌جا شدگان

وزارت صحت غزه که در کنترول حماس است، گفت که در اثر حملات هوایی اسراییل بر یک کمپ مهاجرین که ناوقت یکشنبه صورت گرفت، دست‌‌کم ۷۰ نفر کشته شده اند.

خبرگزاری فرانس پرس از قول وزارت صحت غزه گزارش داده است که این حملات هوایی خانه‌هایی را در کمپ مهاجرین المغازی هدف قرار داد. اما فرانس پرس قادر نشده است تا رقم کشته شدگان را از منابع مستقل تایید کند.

خبرگزاری فراس پرس با اردوی اسراییل تماس گرفته تا در مورد تبصره کند، اما نظامیان اسراییل گفته اند که آنان این گزارش را بررسی می‌کنند.

پیام پاپ فرانسس

پاپ فرانسس، رهبر مسیحیان کاتولیک،‌ روز یکشنبه یک بار دیگر پیام صلح داد.

پاپ فرانسس گفت: ''امشب قلب‌های ما در بیت الحم است، جاییکه بار دیگر شهزادهٔ صلح با منطق بیهودهٔ جنگ درگیری‌های مسلحانه رد می‌شود.''

پیش از این، فرانسس اوایل صبح یکشنبه در مورد جنگ اوکراین و نوار غزه گفت:‌ ''ما با براداران و خواهران ما که از جنگ رنج می‌برند، نزدیک هستیم--ما در مورد فلسطین، اسراییل و اوکراین فکر می‌کنیم."

در تهیهٔ این گزارش از خبرگزاری‌های فرانس پرس،‌ اسوشیتد پرس و رویترز استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG