لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل اسامی دومین گروه گروگان‌ها برای آزادی را دریافت کرد


اسراییل روز جمعه ۲۴ نومبر (سوم قوس) از دریافت فهرست گروگان‌هایی خبر داد که قرار است روز شنبه چهارم قوس، آزاد شوند.

دفتر بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دفاعی اسراییل فهرست اسامی دومین گروه از گروگان‌های حماس را که قرار است روز شنبه به عنوان بخشی از توافق با گروه حماس آزاد شوند، دریافت کرده‌اند.

بر اساس این بیانیه، اطلاعاتی در این مورد با خانواده‌های گروگان‌ها شریک شده، اما فهرست اسامی تا زمانی که گروگان‌ها وارد اسراییل نشوند، به طور علنی منتشر نخواهد شد.

به دنبال مذاکراتی که با تلاش ایالات متحده و با میانگجیری قطر و مصر انجام شد، روز جمعه ۱۳ زن و کودک اسراییلی، ۱۰ تبعه تایلند و یک تبعه فیلیپین در برابر ۲۴ زن و ۱۵ پسر نوجوان فلسطینی آزاد شدند.

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، روز جمعه گفت که عملی شدن توافق میان اسراییل و حماس فقط یک "آغاز" است و احتمال واقعی برای تمدید آتش‌بس وجود دارد. او افزود که توقف درگیری‌ها فرصتی حیاتی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

بایدن در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که جنگ اسراییل و حماس برای چه مدتی دوام خواهد کرد، گفت که هدف اسراییل برای از بین بردن حماس یک ماموریت مشروع، اما دشوار است، بایدن افزود: "نمی دانم چقدر طول می‌کشد."

جنگجویان گروه حماس در جریان حمله بر اسراییل به تاریخ هفتم اکتوبر، ۱۲۰۰ نفر را کشته و ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند.

در واکنش، اسراییل غزه را آماج حملات پیهم هوایی و زمینی قرار داده است. به گفتهٔ مقامات صحت غزه، در اثر این حملات، نزدیک به ۱۵هزار فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان کشته شده اند. اما این آمار تا حالا از سوی منابع مستقل تایید و یا رد نشده است.

اسراییل و گروه حماس اوایل صبح چهار شنبه ۲۲ نومبر اعلام کردند که به آتش‌بس چهار روزه به توافق رسیده اند. این آتش‌بس به وساطت قطر، مصر و ایالات متحده صورت گرفته است.

در همین حال جمعیت هلال احمر فلسطین روز جمعه اعلام کرد که ۱۹۶ لاری کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، آب و تجهیزات طبی روز جمعه از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد که بزرگترین کاروان کمک‌رسانی به غزه از زمان حمله حماس به اسراییل و بمباران این منطقه توسط اسراییل است.

به گفتهٔ این سازمان از آغاز جنگ تا اکنون حدود ۱۷۵۹ لاری حامل کمک‌های بشردوستانه وارد این منطقه شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG