لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل شعبات مالی حزب‌الله را هدف قرار داد-رسانه‌های لبنان


رسانه‌های لبنان روز یکشنبه ۲۰ اکتوبر (۲۹ میزان) گزارش دادند که حملات هوایی اسراییل شعبات مالی مرتبط به حزب‌الله را هدف قرار داده است که شامل یکی از شعبات آن در نزدیکی میدان هوایی بیروت می‌شود.

این حملات چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دانیل هاگاری، سخنگوی وزارت دفاع اسراییل، اعلام کرد که "امشب به چند هدف اقتصادی حزب الله حمله خواهیم."

هاگاری همچنین گفت:‌ "به ساکنان مناطقی در بیروت که در مجاورت منابع مالی حزب‌الله قرار دارند، هشدار می‌دهیم از این اماکن دور شوند. اردوی اسراییل به زودی بر منابع مالی حزب‌الله حمله خواهد کرد. اردوی اسراییل حمله بر زیربنا های متعلق به سازمان القرض الحسنه وابسته به حزب الله را آغاز خواهد کرد - فوراً از آن دوری کنید."

یک خبرنگار خبرگزاری فرانس پرس گفت که باشندگان محلی فوراً پس از هشدار اردوی اسراییل، ساحات را تخلیه کردند.

این حملات نشان‌دهندهٔ تشدید عملیات نظامی اسراییل بر ضد حزب‌الله است، گروهی که از حمایت ایران برخوردار است و در بیش یک‌سال گذشته، یعنی پس از حملات هفتم اکتوبر حماس، تقریباَ همه روزه با اسراییل درگیر بوده است.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که اسراییل ۱۱ حمله را در حومهٔ جنوبی بیروت، پایتخت لبنان، انجام داده که در بسیاری ازآن دفاع مالی مرتبط به حزب الله هدف قرار داده شد.

اسراییل ادعا می‌کند که این نهاد تامین کنندهٔ مالی عملیات‌های حزب‌الله است. یکی از حملات در نزدیکی میدان هوایی بیروت یک نقطهٔ عمده برای ورود کمک‌های بشردوستانه و مرکز تخلیهٔ افرادی است که تلاش می‌کنند از جنگ فرار کنند.

با وجود این حملات و دود ناشی از آن، طیاره‌های تجارتی همچنان به میدان بیروت نشست می‌کنند.

خبرگزاری ملی لبنان همچنین از حملات به انجمن‌های مستقر در هرمل، ریاق و بعلبک در ساحهٔ‌ بقاع در شرق لبنان گزارش داد.

حمله به بعلبک بازار تجارتی را هدف قرار داد که شامل ساختمانی بود که در گذشته توسط القرض الحسنه استفاده می‌شد.

به گفتهٔ یک خبرنگار فرانس پرس، پس از هشدار اردوی اسراییل، بسیاری از مردم به سرعت از یک مکتب که به پناهگاه تبدیل شده بود، خارج شدند و به سمت نوار ساحلی یا سایر ساحات شهر در حال حرکت بودند.

شاروال شهر صیدا دستور تخلیه شاروالی شهر و دو پناهگاه که پناهندگان در آنجا زندگی می‌کردند، را صادر کرد. این شاروال به تیم‌های نجات از جمله تیم‌های کمک‌های اولیه طبی و اطفاییه دستور داد تا برای هرگونه حالت اضطراری آماده‌ باشند.

القرض الحسنه یک انجمن مالی است که زیر تعزیرات ایالات متحده قرار داد. به گفتهٔ وزارت مالیهٔ امریکا،‌ این انجمن به عنوان پوششی برای پنهان کردن فعالیت‌های مالی حزب‌الله و دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی استفاده شده است.

یک مقام ارشد استخبارات اسراییل این شرکت را به عنوان بخشی اساسی از شبکه مالی حزب‌الله توصیف کرد که به تامین مالی عملیات آن کمک می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG