لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل: اجازه می‌دهیم آب، غذا و دوا از مصر وارد غزه شود 


دفتر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، امروز ۱۸ اکتوبر (۲۶ میزان) گفت که اجازه می‌دهد تنها آب، مواد غذایی و دوا از مصر وارد غزه شود، جاییکه در محاصرۀ اسراییل قرار دارد.

دفتر صدر اعظم اسراییل گفته است که در پرتو تقاضای جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، و بر اساس تصمیم کابینه، اسراییل جلو این کمک‌های بشری از مصر را نخواهد گرفت.

اما در بیانیۀ صدارت اسراییل آمده است که این کمک‌ها نباید به دسترس گروه حماس قرار گیرد، گروهی که به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرد.

اسراییل گفته است که تا زمانیکه حماس تمامی اسیران را رها نکند، از قلمرو اسراییل به غزه کمک‌های بشری عبور نخواهد کرد.

دفتر نتنیاهو افزوده است که اسراییل تقاضا کرده است که کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ با اسیران اسراییلی در حالی ملاقات کند که تل ابیب تلاش دارد برای تقاضاهایش حمایت گستردۀ بین المللی را کسب کند.

غزه از سال ۲۰۰۷ به اینسو، زمانی که حماس کنترول آنرا در دست گرفت، تحت محاصرۀ اسراییل قرار داشته و در حال حاضر با کمبود مواد اولیه مواجه است.

پیش از این، برنامهٔ جهانی غذا گفته بود که در فروشگاه‌های نوار غزه که از سوی اسراییل محصور شده است، برای چهار یا پنج روز دیگر مواد غذایی موجود است.

این ادارهٔ ملل متحد گفته است که در ذخایر غزه مواد غذایی در حال کم‌شدن است، اما در فروشگاه‌ها وضعیت بدتر از آن است.

در این حال، رییس پالیسی خارجی اتحادیۀ اروپا امروز ۱۸ اکتوبر (۲۶ میزان) قطع جریان آب به باشندگان غزه توسط اسراییل را "غیرقانونی" و "غیر قابل پذیرش" خواند.

جوسیپ بوریل گفت که قطع آب بر باشندگان یک منطقۀ تحت محاصره "مخالف قوانین بین المللی است".

او افزود که موقف اتحادیۀ اروپا در قبال اوکراین نیز همین بوده، جاییکه نیروهای روسی جریان آب را بر باشندگان جوامع محصور قطع کرده بودند و باید در قبال غزه نیز چنین باشد.

گروه

XS
SM
MD
LG