لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل از حمله بر یک فرمانده حزب‌الله در حومهٔ بیروت خبر داد


ساختمانی در حومهٔ جنوبی بیروت که شام سه شنبه هدف حملهٔ اسراییل قرار گرفت
ساختمانی در حومهٔ جنوبی بیروت که شام سه شنبه هدف حملهٔ اسراییل قرار گرفت

اسراییل روز سه شنبه ۳۰ جولای (نهم اسد) اعلام کرد که با انجام حمله‌ای در حومهٔ شهر بیروت، پایتخت لبنان، یک فرمانده ارشد حزب‌الله را کشته است.

در متنی که ابتدا در حساب رسمی فارسی وزارت امور خارجه اسراییل در شبکه ایکس نشر شده، آمده بود که فرد کشته شده مسوول حمله بر مجدل شمس بود.

اما لحظاتی بعد این پیام در شبکهٔ ایکس تجدید شد و در آن فقط گفته از حمله بر این فرمانده حزب‌الله خبرداده شد، بدون اینکه کشته شدن وی تایید شده باشد.

در حملهٔ راکتی بر مجدل شمس واقع در بلندی‌های گولان که زیر کنترول اسراییل است، ۱۲ کودک و نوجوان در یک میدان فوتبال کشته شدند.

حمله بر مجدل شمس که اسراییل حزب‌الله را مسوول آن می‌داند و نیز حملات انتقامجویانه، خطر تشدید تنش میان گروه تندرو حزب‌الله لبنان با اسراییل را بیشتر کرده است. هرچند حزب‌الله گفته است که مسوولیت حملهٔ مجدل شمس را نمی‌پذیرد.

یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل، دقایقی پس از حملهٔ نظامیان اسراییلی بر حومهٔ بیروت در پیام کوتاهی در شبکهٔ ایکس نوشت: "حزب‌الله خط سرخ را عبور کرد."

ایران حملهٔ امروزی اسراییل بر حومهٔ بیروت را محکوم کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایران، گفت که حمله توسط "رژیم صهیونیستی" نقض آشکار حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و "نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد" است.

اسراییل و کشورهای غربی می‌گویند که ایران از حامیان حزب الله لبنان و گروه حماس و سایر گروه‌های تندرو در منطقه است.

خبرگزاری دولتی لبنان گفته است که حملهٔ نظامیان اسراییلی در بیروت توسط طیارهٔ بی‌سرنشین (درون) انجام شده و ضمناً سه راکت پرتاب شده است که چندین نفر در اثر آن زخمی شده اند.

دفتر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، تا اکنون بیانیه‌ای در این مورد صادر نکرده است، اما دقایقی پیش از این حمله تصاویری را نشر کرد که نتنیاهو را با مشاور امنیت ملی و سایر مقام‌های اسراییلی نشان می‌داد.

گروه

XS
SM
MD
LG