لینک های دسترسی

Breaking News

حملات اسراییل در غزه ده‌ها کشته برجا گذاشت


جنگ میان اسراییل و حماس در نوار غزه سبب شده تا جمعیت ۲.۳ میلیون نفر غزه با کمبود نیازمند‌ی‌های اولیه از جمله مواد خوراک مواجه شوند
جنگ میان اسراییل و حماس در نوار غزه سبب شده تا جمعیت ۲.۳ میلیون نفر غزه با کمبود نیازمند‌ی‌های اولیه از جمله مواد خوراک مواجه شوند

مقامات روز شنبه ۲۴ اگست (سوم سنبله) گفتند که اثر حملات متعدد اسراییل در جنوب نوار غزه بیش از ۳۰ فلسطینی کشته شدند.

این حملات در حالی صورت گرفت که آمادگی برای مذاکرات به سطح بلند در قاهره، پایتخت مصر، روی دست گرفته شده تا توافق آتش‌بس میان اسراییل و گروه حماس صورت بگیرد.

مقامات شفاخانه ناصر واقع در شهر خان یونس گفته‌اند که حمله‌ٔ هوایی اسراییل خانه‌ای را در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار داد که در اثر آن،‌ ۱۱ عضو یک خانواده به شمول کودکان کشته شدند.

مقامات شفاخانه ناصر گفته‌اند که مجموعاََ اجساد ۳۳ نفر را دریافت کرده‌اند که در سه حمله جداگانه اسراییل در شهر خان یونس و اطراف آن کشته شده‌اند.

مقامات شفاخانه ناصر همچنین گفته است که ۱۷ نفر دیگر در اثر حمله به جاده‌ای در جنوب شهر خان یونس از جمله مسافران یک ریکشا و عابران کشته شدند. حمله دیگری به یک ریکشا در شرق خان یونس اصابت کرد و دست پنج نفر کشته شدند.

شفاخانه شهدای الاقصی این شهر نیز گفته است که اجساد سه نفر را دریافت کرده که اوایل صبح شنبه به وقت محلی در اثر حملات اسراییل کشته شده‌اند.

نظامیان اسراییل گفته‌اند که گزارش‌ها را بررسی می‌کنند، اما بلافاصله در مورد این حملات و تلفات ناشی از آن تبصره نکرده‌اند.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل حمله کرد و به گفتهٔ مقامات اسراییلی حدود ۱۱۹۸ نفر را کشت که اکثریت شان غیرنظامیان بودند.

حماس در این حمله ۲۵۱ نفر را گروگان گرفت که از میان آنان ۱۱۱ نفر آنان به شمول ۳۹ نفر که به گفته نظامیان کشته شده‌اند، در اسارت حماس قرار دارند.

اسراییل پس از آن دست به حملات انتقاجویانه زد. وزارت صحت غزه بدون تفکیک نظامیان گفته است که در این حملات ۴۰ هزار نفر تا حالا کشته شده که اکثریت شان زنان و کودکان اند. علاوه بر آن، در این حملات بیش از ۹۱ هزار فلسطینی زخمی شده‌اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری اسو شیتدپرس و فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG