لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس ایتالیا از ضبط ۵.۳ تن کوکایین در سواحل سیسیلی خبر داد


پولیس ایتالیا روز جمعه ۲۱ جولای (۳۰ سرطان) گفت که مقامات آن کشور ۵.۳ تن کوکایین را زمانی ضبط کردند که در سواحل جنوبی سیسیلی از یک کشتی به کشتی دیگر انتقال داده می‌شد.


پولیس مبارزه با جرایم مالی ایتالیا که زیر اثر وزارت اقتصاد و مالیهٔ آن کشور کار می‌کند، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ارزش این مقدار کوکایین ۹۴۶ میلیون دالر تخمین شده و پنج نفر در این ارتباط دستیگر شده اند.

پولیس ایتالیا یک کشتی‌ را که از امریکای جنوبی وارد شده بود تحت نظر داشت و پس از آن که یک طیارهٔ تجسسی متوجه بسته‌هایی شد که از عرشه کشتی به داخل آب‌های تنگه سیسیلی پرتاب می‌شدند، وارد عمل شد. یک کشتی ماهیگیری منتظر انتقال این محمولهٔ کوکایین بود.

پولیس کشتی ماهیگیری را متوقف کرد و مقادیر زیادی مواد مخدر را که در یک محفظه مخفی داخل کشتی جا به جا شده بود پیدا کرد. دو شهروند تونسی، یک ایتالیایی، یک آلبانیایی و یک فرانسوی دستگیر شدند.

رناتو شیفانی، رییس منطقه سیسیلی در ایتالیا، از این عملیات که منجر به ضبط بیش از پنج تن کوکایین شد، ستایس کرد و آنرا ضربه‌ای علیه قاچاق مواد مخدر خواند.

شیفانی با نشر اعلامیه‌ای سرازیر شدن مواد مخدر به ایتالیا را به مثابهٔ بلایی برای کشور خواند که مردان ''بی ضمیر'' آنرا ترویج می‌کنند و این اقدام آنان مرگ مردم را در پی داشته و خانواده‌ها را نابود می‌کند.

پولیس ایتالیا در ماه اپریل سال روان میلادی نیز نزدیک به دو تن کوکایین را در بحیرهٔ‌ شرق سیسلی ضبط کرد. اعتقاد بر این است که این مقدار مواد مخدر در آنجا رها شده بود تا یک کشتی کارگو آنرا جمع‌آوری کند.

XS
SM
MD
LG