لینک های دسترسی

Breaking News

هیات منصفهٔ محکمهٔ فدرال نیویارک ترمپ را در پروندهٔ 'آزار جنسی' مسوول شناخت


 ای جین کارول در وسط هنگام بیرون شدن از محکمه تبسم بر لب داشت
ای جین کارول در وسط هنگام بیرون شدن از محکمه تبسم بر لب داشت

هیات منصفهٔ محکمهٔ فدرال ایالت نیویارک روز سه‌شنبه نهم می (۱۹ ثور) دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، را در یک پروندهٔ‌ "آزار جنسی" مسوول شناخته و به پرداخت پنج میلیون دالر جریمه محکوم کرد.

هیات نه عضوی -شش مرد و سه زن- منصفهٔ محکمهٔ فدرال ایالت نیویارک پس از سه ساعت بحث به این نتیجه رسید که ترمپ ۲۰ سال قبل از اینکه به کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده برسد، ای جین کارول، یک مقاله نویس را در اتاق تبدیلی لباس زنانه یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیویارک "آزار جنسی" داده است.

رییس جمهور پیشین ایالات متحده سپس شکایت خانم کارول را رد کرد و وی را یک ''فریب'' خواند.

با آنهم این هیات منصفه ادعای خانم کارول را رد کرد که گویا ترمپ در سال ۱۹۹۶ در اتاق تبدیلی لباس زنانه فروشگاه‌ مجلل زنجیره‌ای برگدورف گودمن در نیویارک بر وی تجاوز جنسی کرده است. اما اعضای این هیات منصفه به این نتیجه رسیدند که ترمپ از خانم کارول سواستفاده جنسی کرده و از این بابت ترمپ را به پرداخت دو میلیون دالر بر این زن مکلف کرد.

کارول که حالا ۷۹ ساله سن دارد، ادعا کرده است که دونالد ترمپ در سال ۱۹۹۶ میلادی پس از "یک برخورد تصادفی" با او در فروشگاه مجلل برگدورف گودمن، وی را به اتاق تبدیلی لباس‌های زنانه کشاند و بر وی ''تجاوز جنسی'' کرد.

هیات منصفهٔ محکمهٔ فدرال نیویارک همچنین فیصله کرد که ترمپ باید به خانم کارول سه میلیون دالر دیگر به خاطری بپردازد که بار‌ها این زن را از طریق رسانه‌های اجتماعی به ''کلاهبرداری'' متهم کرده است.

ترمپ در واکنش به تصمیم هیات منصفه گفت که ''این حکم مایهٔ شرمساری است."

ترمپ۷۶ ساله که اکنون یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات در سال آینده است، تاکید کرده است که جین کارول این اتهام را برای فروش کتاب خاطراتش که چهار سال قبل منتشر شده، مطرح کرده است.

XS
SM
MD
LG