لینک های دسترسی

Breaking News

اتهام یک نویسندهٔ امریکایی: دونالد ترمپ بر من تجاوز جنسی کرده است


جین کارول - دونالد ترمپ
جین کارول - دونالد ترمپ

ای جین کارول، نویسندهٔ امریکایی روز چهارشنبه ۲۶ اپریل (ششم ثور) در جلسهٔ محکمه در نیویارک اتهام وارد کرد که دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، سه دهه پیش بر وی تجاوز جنسی کرده بود. اتهامی که ترمپ آنرا رد کرده است.

او در محکمهٔ فدرال ساحهٔ منهاتن شهر نیویارک گفت: "من اینجا آمده‌ام زیرا دونالد ترمپ بر من تجاوز جنسی کرده است."

این قضیه یکی از چندین مورد حقوقی است که ترمپ ۷۶ ساله با آن مواجه است.

کارول ۷۹ ساله دعوا کرده است که دونالد ترمپ در اواسط دههٔ ۱۹۹۰ در اطاق تبدیلی لباس مغازهٔ "بیرگدروف گودمن" در منهاتن بر وی تجاوز جنسی کرده بود.

او همچنان ادعا کرده است که زمانی که سال‌ها بعد آن قضیه را علنی کرد، ترمپ وی را بدنام کرد، اما رییس جمهور پیشین امریکا هیچ زمانی به این چنین جرمی محکوم نشده است.

کارول پیش از این در بخشی از کتاب‌اش که در سال ۲۰۱۹ توسط مجلهٔ نیویارک چاپ شد نیز در این مورد نوشته بود.

این نویسندهٔ پیشین مجلهٔ "ایلی" به هیات منصفه در مورد آنچه که آنروز به گفتهٔ وی اتفاق افتاد با جزییات معلومات ارایه کرد. او در پاسخ به سوالی که چرا این همه وقت در این مورد صدا بلند نکرده بود گفت: "ترمپ مرا مرعوب کرده بود. من شرمسار بودم. فکر می‌کردم که گناه من بود."

کارول سال گذشته پس از آن اقامهٔ دعوا کرد که یک قانون در نیویارک جنبهٔ عملی گرفت که بر اساس آن به قربانیان یک سال مهلت داده شد تا علیه متعرضین جنسی مظنون شان اقامهٔ دعوا کنند. این قانون به قربانیان اجازه می‌دهد حتا دهه‌ها پس از وقوع تجاوز نیز علیه متجاوزین اقامهٔ دعوا کنند.

ترمپ که تلاش دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال‌ آینده یک بار دیگر بر اریکهٔ قدرت بنشیند، این اتهامات را رد و آنرا باطل عنوان کرده و روند محاکمه را "فریبکاری ساختگی" خواند،‌ اما کارول در محکمه گفت که "ترمپ دروغ گفته و آبرویم را از بین برده است. من اینجا آمده ام تا زندگی‌ام را دوباره به دست بیاورم".

پیش از گواهی کارول، لویس کاپلن، قاضی محکمه ترمپ را برای اتهامش بر محکمه سرزنش کرد. او افزود که این اظهارات ترمپ "کاملاً نامناسب" بوده و وی تلاش کرده در هیات منصفه نفوذ کند.

وکیل مدافع دونالد ترمپ روز دوشنبه گفت که هیچ شواهد و مدارکی وجود ندارد که تجاوز جنسی بر کارول را ثابت سازد.

این در حالی است که ده‌ها زن ترمپ را به رفتار نادرست جنسی متهم کرده اند. اما ترمپ همهٔ اتهامات را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG