لینک های دسترسی

Breaking News

کاملا هریس: روسیه در اوکراین مرتکب 'جنایت علیه بشریت' شده است


کاملا هریس، معاون رییس جمهور امریکا، هنگام سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان
کاملا هریس، معاون رییس جمهور امریکا، هنگام سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان

کاملا هریس، معاون رییس جمهور ایالات متحده،‌ روز شنبه ۱۸ فبروری (۲۹ دلو) روسیه را به ارتکاب "جرایم علیه بشریت" متهم کرد.

خانم هریس که در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان سخنرانی می‌کرد گفت که نیروهای روسیه به طور "گسترده و منظم جمعیت غیرنظامیان را در اوکراین آماج حملات قرار داده اند."

اظهارات این مقام ارشد ایالات متحده فقط چند روز قبل از نخستین سالروز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین بیان شده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ میلادی، دستور تهاجمی نظامی بر اوکراین را داد، تهاجمی که نه تنها با انتقاد‌های شدید بین المللی مواجه شده است، بلکه کشور‌های غربی به خصوص ایالات متحده کمک‌های نظامی بی‌سابقه را برای اوکراین فراهم کرده است تا این کشور بتواند در مقابل این تهاجم از خود دفاع کند.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، کشورهای متحد این کشور کمک‌های تسلیحاتی را برای کیف فراهم کرده و تعهد به ارسال تسلیحات بیشتر کرده اند. اما کیف بیم آن دارد که تدارکات تسلیحاتی حیاتی برای دفاع در مقابل حملات جدید تهاجمی روسیه ممکن به کندی به پیش برود.

کاملا هریس در جریان سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ خطاب به رهبران جهان گفت:‌ "ایالات متحده رسماً تشخیص داده است که روسیه جنایت علیه بشریت مرتکب شده است."

این نخستین بار است که ایالات متحده به طور رسمی عملکرد روسیه در اوکراین را جنایت علیه بشریت خوانده است. اما مقامات مسکو تا حالا در مورد اتهامات هریس واکنش نشان نداده اند.

هریس با اشاره به عملکرد نیروهای روسیه در اوکراین گفت: "اقدامات آنها حمله به ارزش مشترک ما و انسانیت مشترک ما است. نیروهای روسیه یک حملهٔ گسترده و سیستماتیک بر ضد یک جمعیت غیرنظامی را دنبال کرده اند."

این مقام ارشد ایالات متحده فهرستی از عملکرد نیروهای روسیه در اوکراین را بیان کرد که شامل قتل، تجاوز جنسی و شکنجه می‌شود.

هریس با اشاره به مواردی از کشتار که در شهرهای ماریوپل و بوچا توسط نظامیان روسی روی داد گفت: "در مورد اقدامات روسیه در اوکراین، ما شواهد را بررسی کرده‌ایم، استانداردهای قانونی را می‌دانیم و [بر همین اساس] شکی نیست: این اقدامات جنایت علیه بشریت استند."

هریس در ادامه خطاب به نیروهای روسیه و مقامات آن کشور که دستور جنایات علیه بشریت را داده اند گفت " شما نسبت به اقدامات‌تان پاسخگو خواهید بود."

XS
SM
MD
LG