لینک های دسترسی

Breaking News

مک‌‌کارتی به حیث رییس‌ مجلس نمایندگان کانگرس امریکا انتخاب شد


کیفین مکارتی، رییس مجلس نمایندگان که به تازگی در این کرسی انتخاب شده است
کیفین مکارتی، رییس مجلس نمایندگان که به تازگی در این کرسی انتخاب شده است

قانونگذاران امریکایی پس از چهار روز تلاش و ۱۵ بار رای‌دهی قادر به تعیین رییس مجلس نمایندگان در کانگرس این کشور شدند.

اعضای این مجلس که جمهوریخواهان اکثریت آن را تشکیل می دهند، کیوین مک‌کارتی را به عنوان رییس جدید برگزیدند.

با آغاز کار مجلس نمایندگان کانگرس، انتظار می‌رود که بسیاری از پالیسی های جو بایدن،‌ ریيس جمهور ایالات متحده،‌ به چالش کشانیده شود. قبل از این، قانونگذاران جمهوریخواه گفته بودند که در مورد برخی از عملکردهای حکومت جو بایدن به شمول چگونگی خروج از افغانستان بررسی و تحقیق خواهند کرد.

مک‌کارتی، عضو جمهوریخواه این مجلس که از ایالت کالیفورنیا نمایندگی می‌کند، توانست کرسی ریاست مجلس نمایندگان را کسب کند.

او روز جمعه و در وسط تلاش‌ها برای تعیین رییس جدید مجلس گفت:‌ "پدرم همیشه برایم می‌گفت مهم نیست که کار را چگونه آغاز می کنید، بلکه مهم این است که چگونه آن را پایان می دهید. حال ما ضرورت داریم که خدمت برای مردم امریکا را با قوت انجام دهیم و به پایان برسانیم."

یکصد و هژدهمین دورهٔ تقنینی کانگرس ایالات متحده به تاریخ سوم جنوری آغاز شد. در این دور جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان را تشکیل می دهند. با درنظر داشت همین امر، کیوین مک‌کارتی می تواند مانع تصویب برنامه های ریيس جمهور جو بایدن که از حزب دموکرات است،‌شود.

آقای مک‌کارتی تاکید کرد که این مجلس قانونگذاری به گونه‌ای فعالیت خود را طراحی خواهد کرد تا در پالیسی رییس جمهور کنونی امریکا، تعادل ایجاد شود.

مک‌کارتی افزود:‌ "نظام ما براساس نظارت و ایجاد تعادل بنا شده است. این زمانیست که باید نظارت کنیم و در پالیسی های رییس جمهور تعادل ایجاد کنیم."

جمهوریخواهان همچنان در نظردارند که برخی از عملکردهای حکومت رییس جمهور بایدن از جمله چگونگی خروج از افغانستان تحقیق کنند.

در واکنش به انتخاب کیوین مک‌کارتی، ریيس جمهور بایدن در یک اعلامیه، آمادگی خود را برای کار با جمهوریخواهان ابراز کرده و افزوده است که شهروندان ایالات متحده از رهبران خود این توقع را دارند که منافع مردم را بر هر چیز دیگر مقدم‌تر بشمارند.

احراز کرسی ریاست مجلس نمایندگان ۴۳۵ نفری کانگرس، مستلزم کسب حداقل ۲۱۸ رای در این مجلس می باشد. دموکرات ها ۲۱۲ و جمهوریخواهان ۲۲۲ کرسی این مجلس را در اختیار دارند و یک کرسی تاهنوز خالی مانده است.

اما کیوین مک‌کارتی ۵۷ ساله، برای ۱۴ بار متواتر نتوانست که آرای مورد نیاز را کسب کند، زیرا ۲۰ تن از هم حزبیان خودش با او در مخالفت قرار داشت. سرانجام پس از توافق بر بعضی از تقاضاهای مخالفین حزبی خود، توانست تا آرای لازم را بدست بیاورد.

XS
SM
MD
LG