لینک های دسترسی

Breaking News

مولانا فضل‌الرحمان از حمله‌ٔ مسلحانه جان سالم به در برد


مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان
مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان

گروهی از افراد مسلح ناشناس بر کاروان موترهای مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان، در ایالت خیبر پشتونخوا گلوله باری کردند، اما در این حمله به وی و اعضای حزبش آسیبی نرسید.

مولانا جلیل خان، سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام، روز یکشنبه ۳۱ دسمبر (۱۰ جدی) به خبرنگاران گفت که زمانی که کاروان وسایط مولانا فضل‌الرحمان به سوی دیرهٔ اسماعیل خان در حرکت بود،‌ در ساحه‌ای پارک نزدیک جاده سی‌پیک آماج قرار گرفت.

او به رسانه‌های پاکستان گفت که ۱۰ تا ۱۵ موتر شامل این کاروان بود.

تا اکنون مسوولیت این حمله را فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است، اما پیش از این، مسوولیت اکثر حملات مشابه را که بر سران و فعالان حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان انجام شده بود، شاخه خراسان گروه دولت اسلامی یا داعش بر عهده گرفته بود.

این حمله بر مولانا فضل‌الرحمان پس از آن صورت گرفت که بنا به گزارش رسانه‌های پاکستانی، وزارت داخله این کشور از احتمال حملات تروریستی بر مولانا فضل‌الرحمان و ایمل ولی خان، رییس ایالت حزب ملی عوامی پاکستان، هشدار داده بود.

بر اساس گزارش‌ها وزارت داخلهٔ پاکستان به این دو رهبر سیاسی گفته بود که دهشت افگنان حملاتی را علیه آنان طرح‌ریزی کرده اند.

اسلم غوری،‌ سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام با نشر اعلامیه‌ای حمله بر کاروان موترهای رهبر این حزب را بزدلانه خواند و خواستار تحقیق فوری در این خصوص شد.

رهبران احزاب مختلف پاکستان این حمله را محکوم کرده و آنرا اقدامی برای ایجاد اخلال در روند انتخابات دانسته اند.

امیر ولی خان، رییس ایالت حزب ملی عوامی، از این حمله ابراز تاسف و نگرانی کرد و گفت که چنین حوادثی پیش از انتخابات، نشان می‌دهد که تروریستان در حال سازماندهی مجدد هستند.

این حمله در حالی صورت گرفت که قرار است انتخابات پارلمانی پاکستان به تاریخ هشتم فبروی برگزار شود. حزب مولانا فضل‌الرحمان با حزب مسلم لیگ به رهبری نواز شریف، صدر اعظم سابق پاکستان، در ایالت خیبر پشتونخوا ایتلاف انتخاباتی تشکیل داده است.

مولانا فضل‌الرحمان بارها هدف حملات مختلف از جمله حملات انتحاری قرار گرفته است، اما جان به سلامت برده است.

گروه

XS
SM
MD
LG