لینک های دسترسی

Breaking News

ملندا گیتس یک میلیارد دالر برای حمایت از حقوق زنان در امریکا و جهان اهدا می‌کند


ملندا فرنچ گیتس
ملندا فرنچ گیتس

ملندا فرنچ گیتس گفته است که یک میلیارد دالر را در جریان دو سال به افراد و سازمان‌هایی اهدا می‌کند که به نمایندگی از زنان و خانواده‌ها در سرتاسر جهان فعالیت دارند.

او همچنین گفته است که بخشی از این پول برای حمایت از حق باروری زنان در ایالات متحده نیز اختصاص می‌یابد.

فرنچ گیتس اوایل ماه روان گفته بود که از سمت ریاست بنیاد بل و ملندا گیتس کناره‌گیری کرده و بر مسایل زنان و خانواده‌ها تمرکز می‌کند.

گیتس که یکی از بزرگترین حامیان برابری جنسیتی در ایالات متحده است، روز سه شنبه ۲۸ می (هشتم جوزا) در مقاله‌ای که در روزنامهٔ نیویارک تایمز نشر شد، از تعلل برای حرف زدن در مورد برابری جنسیتی ابراز تاثر و ناامیدی کرده است.

او نگاشته است: "دهه‌ها تحقیق در مورد اقتصاد، سالم زیستن و حکومت‌داری واضح کرده است که سرمایه‌گذاری بر زنان و دختران به سود همگان است."

ملندا گیتس با اشاره آمار بلند مرگ و میر ولادی در ایالات متحده گفته است که زنان سیاهپوست و امریکایی‌های بومی از این رهگذر در معرض بلندترین خطر قرار دارند.

او با اشاره به ممنوعیت سقط جنین در برخی ایالت‌های امریکا نگاشته است: "زنان در ۱۴ ایالت حق پایان بخشیدن به حمل شان را تحت تقریباً هرگونه شرایط از دست داده اند. ما یگانه کشور پیشرفته استیم که فاقد هر گونه مرخصی با معاش خانوادگی است. شمار دختران نوجوان که افکار خودکشی را تجربه می‌کنند و به گونهٔ مداوم احساس دقیت و ناامیدی دارند، در بلندترین سطح در یک دهه قرار دارد."

ملندا گیتس گفته است که در جریان چند هفتهٔ اخیر رهبری اعطای کمک‌های مالی به گروه‌های فعال در ایالات متحده را که در زمینهٔ حفاظت از حقوق زنان و تقویت قدرت و نفوذ آنان فعالیت می‌کنند، آغاز کرده است.

همچنین، ملندا فرنچ گیتس در نظر دارد که در آیندهٔ نزدیک ۲۵۰ میلیون دالر را برای پروژه‌هایی اهدا کند که بر بهبود صحت روانی و فزیکی زنان و دختران در سرتاسر جهان تمرکز دارند.

قرار است وی پس از ۲۵ سال کار با بنیاد بل و ملندا گیتس، هفتهٔ آینده این نهاد بزرگ خیریه را ترک کند و در پی این اقدام نام این نهاد به بنیاد گیتس تغییر خواهد کرد.

بنیاد بل و ملندا گیتس یکی از بزرگترین‌ سازمان‌های خیریهٔ بشری در جهان است که بیشترین کمک‌های مالی آن را بل گیتس و وران بفت، دو میلیاردر مشهور امریکایی فراهم می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG