لینک های دسترسی

Breaking News

شرکت میتا اپلیکیشن تریدس، رقیب تویتر، را فعال کرد 


شرکت میتا روز چهارشنبه پنجم جولای (۱۴ سرطان) اپلیکیشن "تریدس" رقیب تویتر را فعال کرد، اما این اپلیکیشن در حال حاضر در اروپا قابل دسترس نیست.

اپلیکیشن تریدس که بخشی از اپلیکیشن انستاگرام است، بزرگترین رقیب تویتر خوانده شده است. تا اکنون سکوهای متعدد دیجیتیلی برای رقابت با تویتر راه اندازی شده است، اما هیچ کدام آن نتوانسته جایگاه این رسانه‌ٔ اجتماعی را بگیرد.

اپلیکیشن تریدس روز چهارشنبه در تلیفون‌های اپل و اندروید قابل دسترس شد که در آن حساب‌های شخصیت‌های معروف و شماری از خبرگزاری‌ها از قبل فعال شده بود.

مارک زکربرگ بنیانگذار شرکت فیسبوک در نخستین پوست‌اش در تریدس نوشت: "بیایید این کار را انجام دهیم. از تریدس خوش آمدی."

این اپلیکیشن از قبل دو میلیارد کاربر دارد، به این معنی که همه افرادی که حساب انستاگرام داشتند، حساب تریدس نیز دارند.

تریدس در حالی راه اندازی شد که ایلان ماسک، پس از خریداری تویتر در پی عواید بیشتر از این رسانه‌ٔ اجتماعی شده و تغییرات جدید وی سبب نارضایتی شمار زیادی از کاربران تویتر شد.

زکربرگ امیدوار است تا تریدس به یک کانال ارتباطی برای شخصیت‌های معروف، شرکت‌ها و سیاست‌مدار ها مبدل شود.

براین وایزر، تحلیلگر مالی استراتیژیک گفت که بسیار ساده است، اگر کاربران انستاگرام که پیروان زیاد دارند، مانند کیم کارداشیان، جستن بیبر یا لیونل میسی، روزانه در تریدس چیزی نشر کنند، این سکو به زودی ترقی خواهد کرد.

ایلان ماسک و زکربرگ به مثابهٔ رقبای سرسخت همدیگر شناخته می‌شوند، به حدی که همدیگر را برای مبارزه در قفس نیز دعوت کرده اند.

تریدس به دلیل انتقاد از فیسبوک پیرامون چگونگی برخورد با معلومات خصوصی کاربران، در حال حاضر در اروپا قابل دسترس نیست.

منابع نزدیک به این امر گفته اند که قرار است اتحادیهٔ اروپا شرکت میتا را تابع قانون جدید "بازارهای دیجیتلی" سازند و به همین دلیل فعال کردن تریدس در اروپا تعلیق شده است.

XS
SM
MD
LG