لینک های دسترسی

Breaking News

مالکان تویتر و فیسبوک همدیگر را به نبرد در داخل قفس فراخواندند


از راست به چپ: ایلن مسک و مارک زاکربرگ
از راست به چپ: ایلن مسک و مارک زاکربرگ

ایلن مسک و مارک زاکربرگ، دو سرمایهگذار تکنالوژی، که مدت زیادی است در تجارت با هم‌دیگر رقابت می‌کنند، اکنون یکدیگر را به نبرد در داخل قفس به چالش کشیده اند.

چند ماه پس از آن که ایلن مسک تویتر را خرید، مارک زاکربرگ، رییس شرکت میتا که فیسبوک بخشی از آن است، از تلاش‌هایش برای راه اندازی یک اپلیکیشن شبیه تویتر خبر داد.

از آن زمان به بعد، مسک بارها از زاکربرگ انتقاد کرده و این هفته در حساب تویتر خود نوشت: "اگر او [زاکربرگ] آماده باشد، من حاضر استم در قفس با وی رقابت کنم."

زاکربرگ تصویری از پست مسک را در انستاگرام خود منتشر کرد و نوشت که برای رقابت، "آدرس محل را بفرست."

شرکت میتا صحت پست زاکربرگ را به فرانس پرس تایید کرد.

رقابت احتمالی مسک و زاکربرگ بحث‌هایی را در شبکه های اجتماعی برانگیخته و بسیاری کاربران پیش بینی کرده اند که زاکربرگ برندهٔ این رقابت خواهد بود.

'بدیل بهتر تویتر'

این دو میلیاردر مدت‌هاست که با هم اختلاف دارند و نظرات یکدیگر را در مورد موضوعات مختلف، از سیاست تا تکنالوژی، رد می‌کنند. افرون بر آن، در این اواخر رقابت آنان در زمینهٔ تجارت نیز شدت یافته است.

مسک اخیراً با عصبانیت به ادعای یکی از مقام‌های میتا مبنی بر نیاز به "بدیل بهتر تویتر" پاسخ داد.

مسک که مالک شرکت موترهای برقی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس است، سال گذشته شبکهٔ تویتر را ۴۴ میلیارد دالر خرید و اکثر کارمندان بلندرتبهٔ این شبکه را اخراج کرد.

مسک همچنین به افراد راست‌گرای افراطی که قبلاً از تویتر ممنوع شده بودند، دوباره در این شبکه اجازه داد. این اقدام مسک باعث کاهش اعلانات تجارتی در تویتر شد.

ایلن مسک هفتهٔ گذشته در یک گردهمایی در پاریس، پایتخت فرانسه، از شیوهٔ مدیریت خود دفاع کرد و گفت که تمام حساب‌های جعلی در تویتر را بسته است و اعلانات تجارتی در این شبکه دوباره افزایش یافته است.

در یک مصاحبه با لیکس فریدمن، خبر‌نگار امریکایی در اوایل این ماه، از مارک زاکربرگ خواسته شد تا چیز مثبتی در مورد مدیریت تویتر توسط مسک بگوید.

زاکربرگ پس از مکس هشت ثانیه‌ای، گفت که مسک "در آغاز برای سالم‌سازی تویتر تلاش کرد"، حرکتی که به گفتهٔ زاکربرگ، به نفع صنعت شبکه‌های اجتماعی است.

چند ماه پس از آن که مسک تعداد کارمندان تویتر را کاهش داد، زاکربرگ نیز اعلام کرد که هزاران شغل را در شرکت خود کاهش می دهد.

XS
SM
MD
LG