لینک های دسترسی

Breaking News

یک بنیاد خیریه در مرز امریکا-مکسیکو به پناهجویان مسلمان کمک فراهم می‌کند


یک بنیاد خیریه مسلمانان لاتین تبار در ساحهٔ مرزی تیوانا در مکسیکو، برای پناهجویان مسلمان که در صدد ورود به ایالات متحده اند، سرپناه، محل عبادت و غذای حلال فراهم می‌کند.

سونیا گارسیا، عضو بنیاد خیریه مسلمانان لاتین تبار، با ازدواج با یک مرد عرب لبنانی تبار، به اسلام گرایید. این زوج ساکن شهر سن دییگوی کالیفورنیا به طور گونهٔ رضاکار به پناهجویان مسلمان در آنسوی مرز امریکا کمک فراهم می‌کند.

سونیا گارسیا عضو بنیاد خیریه مسلمانان لاتین تبار
سونیا گارسیا عضو بنیاد خیریه مسلمانان لاتین تبار

گارسیا در مورد وضعیت پناهجویان مسلمان و نیاز ایجاد پناهگاه مختص به مسلمانان به صدای امریکا گفت:" وقتی ما به پناهگاهای پناهجویان سر زدیم در یافتیم که بسیاری از زنان مسلمان از کشور های عمدتاً افریقایی، گانا، سومالیا و کنیا در پناهگاه ها حضور داشتند."

او افزود که در آنسوی مرز در داخل مکسیکو شمار زیادی از مسلمانان نیز گیر مانده اند که در بخش مواد غذایی، جای نماز، نبود اماکن جداگانه برای زنان بودن و استفاده از یک حمام مشکلات زیادی دارند و احساس ناراحتی می کنند.

پس از بازدید از پناهجویان، گارسیا به جمع آوری کمک های مالی با همکاری بنیاد خیریهٔ مسلمانان لاتین تبار (Latina Muslim Foundation ) آغاز کرده و در فاصله چهار کیلومتری مرز ایالات متحده در خاک مکسیکو یک پناهگاه ایجاد کرد. این پناهگاه گنجایش ۱۲۰ نفر را با محلات جدا گانه برای زنان و مردان، غذای حلال و نماز خواندن، دارد.

نعمت الله حبیبی که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، کشورش را ترک کرده و در این پناهگاه در انتظار وقت ملاقات برای درخواست پناهندگی‌اش در ایالات متحده است به صدای امریکا گفت:"این پناهگاه نسبت به هوتل ها و پناه گاه های دیگر، جای امنی است، زیرا اینجا همه مسلمان هستند و در اینجا احساس امنیت می‌کنند. نگهبانان مسلح برای امنیت پناهگاه موظف اند."

نورمحمد مومونکولوف، شهروند قرغیزستان می‌گوید با وجود آنکه فرهنگ ها و زبان های مختلف در این پناهگاه، وجود دارد، اما دین مشترک میان پناهجویان سبب شده است تا با همدیگر کمک کنند.

در این پناهگاه‌ شماری از افغان‌ها نیز زیست دارند.

مومونکولوف گفت: "من همیشه افغان‌ها را به گونه‌ای متفاوت نزد خود تصور می‌کردم، همانطور که در اخبار نشان داده می‌شوند، مانند بن لادن یا سایر تروریست‌ها. تصور می‌کردم آنها ترسناک، پای برهنه، پیچیده در لباس و سلاح در دست خواهند بود. حالا که می بینم، آنها انسان های خوب و عالی هستند."

گارسیا گفت که این پناهگاه دو سال پیش افتتاح شده است و تا به حال به بیش از یک هزار نفر کمک فراهم کرده است. بنیاد مسلمانان لاتین تبار، جوامع محروم در هر دو طرف مرز را با توزیع مواد غذایی و آموزش مشاغل مختلف حمایت می‌کند.

XS
SM
MD
LG