لینک های دسترسی

Breaking News

هوتل 'عصری' بامیان آمادۀ پذیرایی مهمانان شد


اولین هوتل چهارطبقه یی مجهز با امکانات روز برای پذیرایی ازمهمانان بین المللی سارک وگردشگران خارجی درولایت بامیان، امروز پنجشنبه به بهره برداری سپرده شد.

این هوتل که ازسوی یک سرمایه دار افغان مقیم خارج ساخته شده است، دارای بیش ازچهل اتاق رهایشی مجهز با برق وانترنت ۲۴ ساعته، سه سالون کنفرانس، ورزشگاه، حوض آب بازی وسالون های غذا خوری در فضای باز وپوشیده میباشد.

مقام های محلی بامیان می گویند که این هوتل عصری مناسبترین مکان برای پذیرایی ازمهمانان کشورهای عضو سارک وگردشگران خارجی میباشد که قبلأ دربامیان چنین مکانی وجود نداشت.

حسن عبداللهی وزیر امور شهرسازی افغانستان که این هوتل مجلل را افتتاح کرد گفت "ما بسیار خوشحال هستیم که یک سرمایه گذار عاشق بامیان وازخود ولایت بامیان، یک مرکزعظیم را به خاطر پذیرایی ازگردشگران دراین ولایت ایجاد کرده است".

این هوتل که به نام هوتل شاهی یاد می شود؛ با هزینه بیش از ۱.۷ میلیون دالر امریکایی درمساحت چهار جریب زمین درساحه دو کیلومتری بودای صلصال و شهمامه اعمار شده است.

مقامهای محلی بامیان نیز این هوتل را یکی ازعوامل جلب رضایت هیئت بلند پایه کشورهای عضو سارک بخاطر انتخاب شدن این ولایت به عنوان پایتخت فرهنگی این سازمان یاد می کنند.

غلام علی وحدت والی بامیان دراین باره می گوید"هیائت بلند پایه کشورهای عضو سارک که قبلأ ظرفیت ها وداشته های فرهنگی بامیان را ارزیابی می کردند، یکی از ظرفیت های مهم پذیرایی ازگردشگران خارجی ومهمانان سارک این هوتل را یاد کردند".

گرچند قبل ازاین، هوتل های زیادی برای پذیرایی از گردشگران خارجی دراین ولایت ساخته شده است اما این هوتل ها از امکانات و اتاقهای اندکی برخوردار می باشند.

محمد حسینی مدیرهوتل شاهی می گوید که سالون های کنفرانس این هوتل، همزمان ظرفیت بیش از ۴۰۰ نفر را دارا میباشد.

او می گوید که ازمهمانان داخلی وخارجی با عصری ترین امکانات وغذا های مختلف محلی وخارجی پذیرایی می شود که هراتاق آن ۷۰ تا ۱۴۰ دالرامریکایی در هر شب قیمت دارد.

بامیان از ولایات امن افغانستان است که داشته های تاریخی وآثار باستانی آن سبب شده است تا سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از آن دیدن نمایند.

در سال های گذشته نبود هوتل های عصری ومجهز یکی از عوامل عدم جذب و پذیرایی خوب از گردشگران خارجی به حساب می آمد، اما اکنون این ظرفیت در بامیان ایجاد شده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG