لینک های دسترسی

Breaking News

نتنیاهو به امریکا می‌آید؛ آیا بایدن با وی دیدار خواهد کرد؟ 


جو بایدن (راست) و بنیامین نتنیاهو
جو بایدن (راست) و بنیامین نتنیاهو

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل ماه آینده به ایالات متحده سفر کرده و در کانگرس ایالات متحده سخنرانی می‌کند اما تا هنوز مشخص نیست که آیا جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در این سفر با وی دیدار خواهد کرد یا نه.

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، امروز نهم جون (۲۰ جوزا) در جریان مصاحبه با شبکهٔ تلویزیونی سی‌بی‌اس در مورد احتمال ملاقات بایدن با نتنیاهو گفت: "امروز هیچ چیزی ندارم اعلام کنم." اما افزود که این دو رهبر همواره با هم به تماس اند.

سولیوان اضافه کرد: "او (نتنیاهو) برای سخنرانی در کانگرس می‌آید. رییس جمهور (بایدن) همیشه با او صحبت می‌کند."

پیش از این، مایک جانسن، رییس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده، گفته بود که "ما به زودی در مقر کانگرس در یک نشست مشترک هر دو مجلس از صدر اعظم نتنیاهو میزبانی خواهیم کرد. او گفت: "این دیدار حمایت بسیار قوی [امریکا] از حکومت اسراییل را به نمایش خواهد گذاشت."

رییس جمهور بایدن از حامیان عمدهٔ اسراییل در جنگ با حماس بوده است، اما در مورد چگونگی پیشبرد این جنگ تنش‌ها میان او و نتنیاهو به میان آمده است.

درپی تلفات غیرنظامیان فلسطینی در حملات اسراییل، رییس جمهور ایالات متحده به دلیل حمایت‌اش از اسراییل با انتقادات شدید مواجه شده است.

مشاور امنیت ملی قصر سفید ابراز امیدواری کرد تا زمان مسافرت نتنیاهو به واشنگتن، توافق آتش‌بس و رهایی گروگانان صورت گرفته باشد.

او اضافه کرد که گروه حماس باید به طرح موجود آتش‌بس پاسخ مثبت ارایه کند.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که تندروان حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرده و به گفتهٔ مقامات اسراییلی حدود ۱۲۰۰ نفر را کشتند و ۲۵۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند.

پس از این حمله، نظامیان اسراییلی، غزه را آماج حملات هوایی و زمینی قرار داده است که به گفتۀ مقامات صحی در غزه، در جریان حملات اسراییل بر غزه تا اکنون بیش از ۳۷هزار نفر کشته شده اند که اکثریت شان زنان و کودکان اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های فرانس‌پرس و رویترز استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG