لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی بار دیگر دو میزایل بالستیک‌ را پرتاب کرد


پرتاب یک میزایل توسط کوریای شمالی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌
پرتاب یک میزایل توسط کوریای شمالی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌

کوریای شمالی روز دوشنبه ۲۷ مارچ (هفتم حمل) دو میزایل بالستیک کوتاه برد خود را به سمت آب‌های سواحل شرقی قلمرو خود پرتاب کرد.

پرتاب این میزایل‌های بالستیک توسط پیونگ یانگ در حالی صورت گرفته که ایالات متحده آمادهٔ استقرار یک کشتی‌ طیاره‌بردار در آب‌های ساحلی کوریای جنوبی است و این بخشی از تمرینات نظامی مشترک میان امریکا و کوریای جنوبی است.

لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی گفته است که این میزایل‌ها از منطقه‌ای واقع در جنوب پیونگ‌‌یانگ، پایتخت کوریای شمالی، پرتاب شده است، اما در مورد جزییات بیشتری ارایه نکرد. به باور محافظین ساحلی جاپان، هر دو میزایل بالستیکی کوریای شمالی در منطقهٔ انحصاری اقتصاد جاپان فرود آمدند.

این هفتمین بار است که پیونگ یانگ در ماه روان میلادی در حالی میزایل‌های خود را پرتاب کرده است که تنش میان کوریای شمالی، ایالات متحده و کوریای جنوبی افزایش یافته است. ایالات متحده و کوریای جنوبی نیز در ماه‌های اخیر در یک اقدام تلافی جویانه، تمرینات نظامی مشترک شان را در شبه‌ جزیرهٔ کوریا افزایش داده اند.

کوریای شمالی از آغاز سال روان میلادی بیش از ۲۰ میزایل کروز را در ۱۱ رویداد جداگانه پرتاب کرده است، به شمول پرتاب یک میزایل قاره پیما که با انتقاد شدید ایالات متحده مواجه شده است.

پیونگ یانگ تلاش می‌کند تا ایالات متحده را وادار کند که این کشور را منحیث یک قدرت هسته‌ای بپذیرد و از یک موقف قوی در مورد لغو تعزیرات با امریکا مذاکره کند. کوریای شمالی در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز مجموعاََ بیش از ۷۰ میزایل کروز و بالستیک خود را پرتاب کرد.

کوریای شمالی گفته است که پرتاب میزایل این کشور یک اقدام تلافی‌جویانه در مقابل راه‌ اندازی تمرینات نظامی مشترک ایالات متحده و کوریای جنوبی می باشد.

پیونگ یانگ تمرینات نظامیان کوریای جنوبی و ایالات متحده را به مثابهٔ آمادگی برای تهاجم بر کوریای شمالی تلقی می‌کند. هرچند ایالات متحده و کوریای جنوبی می‌گویند که تمرینات نظامی مشترک آنان جنبهٔ دفاعی دارد.

تنش‌های نظامی در شبه جزیرهٔ کوریا پس از آن افزایش یافت که کوریای شمالی در سپتمبر ۲۰۲۲ خود را یک قدرت هسته‌ای "غیرقابل بازگشت" اعلام کرد و تقریباً هر ماه آزمایش تسلیحاتی از جمله پرتاب میزایل‌ بالستیک قاره پیما را انجام می‌دهد.

در پاسخ، کوریای جنوری و ایالات متحده مانورهای نظامی مشترک شان را در شبه جزیرهٔ کوریا افزایش داده و همکاری شان را در بخش امنیتی تقویت بیشتر کرده اند.

XS
SM
MD
LG