لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی برای حصول اطمینان از آمادگی جنگ تمرینات نظامی خود را افزایش می‌دهد


تمرینات نظامی کوریای شمالی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
تمرینات نظامی کوریای شمالی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی روز سه‌شنبه هفتم فبروری (۱۸ دلو) گزارش دادند که نظامیان آن کشور به منظور حصول اطمینان از آمادگی برای جنگ،‌ تمرینات نظامی خود را تشدید می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تصمیم برای افزایش تمرینات نظامی پس از نشست مقامات ارشد نظامی آن کشور از جمله کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به روز دوشنبه، اتخاذ شد.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی (KCNA) گزارش داده که گسترش و تشدید تمرینات نظامی و "آمادگی کامل برای جنگ" در صدر آجندای نشست مقامات ارشد نظامی آن کشور بود.

نشست کمیسیون نظامی کوریای شمالی در مورد افزایش تمرینات نظامی آن کشور در حالی برگزار شد که تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی رژهٔ نظامی گسترده در پیونگ یانگ،‌ پایتخت کوریای شمالی، پرده بر داشته است.

کوری شمالی قرار است به تاریخ ۱۶ فبروری سال روان میلادی سالگرد تاسیس نیروهای مسلح خود تجلیل کند.

پیش از این،‌ ایالات متحده و کوریای جنوبی پس از یک سال آزمایش‌های تسلیحاتی کوریای شمالی،‌ تمرینات نظامی مشترک شان را افزایش دادند، اقدامی که خشم پیونگ یانگ را برانگیخته است. کوریای شمالی، تمرینات نظامی مشترک واشنگتن و سیوول را به مثابهٔ تمرین برای تهاجم نظامی بر ضد آن کشور تلقی می‌کند.

امریکا و کوریای جنوبی هفتهٔ گذشته تمرینات نظامی مشترک شان را در شبه جزیرهٔ کوریا آغاز کردند و در این تمرینات،‌ بم‌افگن‌های استراتیژیک و جت‌های جنگی شان را به نمایش گذاشتند. این اقدام سبب شد تا کوریای شمالی از "شعله ور شدن یک رویارویی همه جانبه" هشدار بدهد.

تمرینات نظامی مشترک امریکا و کوریای جنوبی یک روز پس از آن راه اندازی شد که لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، با همتای کوری جنوبی‌اش تعهد کردند که همکاری های نظامی شان را در مقابل کوریای شمالی که با تسلیحات هسته‌ای مجهز است،‌ افزایش بدهند.

در همین حال، وزارت خارجهٔ کوریای شمالی گفته است که امریکا و کوریای جنوبی با راه اندازی این تمرینات نظامی از "خط قرمز شدید" عبور کردند.

شماری از کارشناسان می‌گویند که نشست روز دوشنبه مقامات ارشد نظامی کوریای شمالی از یک سو پاسخ به تمرینات نظامی مشترک واشنگتن و سیوول است، و از سوی دیگر "آمادگی این کشور برای یک جنگ واقعی" می‌باشد.

رهبر کوریای شمالی به تازگی خواهان "افزایش تصاعدی" تسلیحات کشورش از جمله تولید انبوهی از تسلیحات هسته‌ای تکتیکی و توسعه میزایل‌های جدید برای حملات متقابل هسته‌ای شده است.

کیم جونگ اون همچنین گفته است که کشورش در سال ۲۰۲۳ میلادی در برابر آنچه پیونگ یانگ آنرا خصومت ایالات متحده و کوریای جنوبی می‌خواند،‌ باید پاسخ بسیار قاطع بدهد و نیروهای نظامی خود را تقویت کند.

XS
SM
MD
LG