لینک های دسترسی

Breaking News

تهدید کوریای شمالی: به تمرینات نظامی امریکا-کوریا پاسخ بی‌نظیر خواهیم داد 


کوریای شمالی روز جمعه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) تهدید کرد که اگر ایالات متحده و کوریای جنوبی تمرینات نظامی از قبل پلان شده را عملی کنند، این کشور "پاسخ‌های قوی و آنی بی سابقه" را به آن ارایه خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی به استناد اعلامیه‌ای وزارت خارجهٔ کوریای شمالی؛ ایالات متحده و کوریای جنوبی را به افزایش تنش‌ها در منطقه متهم کرده است.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی اعلامیهٔ وزارت خارجهٔ این کشور را نشر کرده که در آن همچنان گفته شده است که اگر "شورای امنیت ملل متحد، تحت نفوذ امریکا، به فشارهایش بر پیونگ یانگ ادامه دهد، این کشوری اقدامات نظامی اضافی را روی دست خواهد گرفت".

این در حالی است که کوریای جنوبی و ایالات متحده برای انجام تمرینات نظامی سالانه آمادگی می‌گیرند. این تمرینات بخشی از تلاش‌ها برای مقابلهٔ بهتر با تهدیدات روز افزون هسته‌ای و میزایل‌های کوریای شمالی است.

وزارت دفاع کوریای جنوبی گفت که این دو کشور هفته‌ٔ‌ آینده روی چگونگی انجام این تمرینات به هدف بهبودی عملیات‌های تسلیحات هسته‌ای امریکا در واشنگتن کار خواهند کرد و تمرینات عملی آن را زیر نام "سپر آزادی" ماه آینده در کوریای جنوبی انجام خواهند داد.

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی هفتهٔ گذشته گزارش دادند که نظامیان آن کشور به منظور حصول اطمینان از آمادگی برای جنگ،‌ تمرینات نظامی خود را تشدید می‌کنند.

XS
SM
MD
LG