لینک های دسترسی

Breaking News

پدر مهاجم حمله اورلندو، رئیس جمهور خودخوانده افغانستان است


صدیق متین پدر مهاجم اورلندو میزبان یک برنامۀ تلویزیونی بوده است.
صدیق متین پدر مهاجم اورلندو میزبان یک برنامۀ تلویزیونی بوده است.

پدر عمر صدیق متین، مهاجم حمله بر کلب شبانه اورلندو، "رئیس جمهور انقلابی خود خوانده" افغانستان است.

صدیق متین که باشندۀ ایالت فلوریدای ایالات متحده است، از طریق حساب فیس بوک خود پیام های ویدیویی را عنوانی مردم افغانستان نشر می کند.

آقای متین برای حکومت انقلابی خود یک "کابینه" تشکیل داده و از طریق فیس بوک "فرمان" صادر می کند و در مورد "سیاست" های حکومت اش صحبت می نماید.

صدیق متین در حالیکه لباس نظامی بر تن داشت، ساعات پیش از اینکه پسرش ۵۰ نفر را در اولندو بکشد، در یک پیام فیس بوکی گفت: "مردم انقلابی افغانستان! شما هر یک تان توانایی بازداشت اشرف (رئیس جمهور افغانستان)، اتمر (مشاور امنیت ملی)، خلیلزاد (سفیر پیشین ایالات متحده در کابل) را دارید... و می تواند افغانستان را از شر آنان خلاص کنید."

صدیق متین در پیام های فیس بوکی اش از حکومت افغانستان به رهبری محمد اشرف غنی انتقاد کرده است.

آقای متین می گوید که حکومت به رهبری وی می تواند افغان ها را در برچیدن دامن جنگ و فساد از افغانستان یاری رساند و آن کشور را مرفه سازد.

صدیق متین در یک ویدیویی که روز شنبه نشر کرد، شمار از افراد را در داخل حکومت افغانستان متهم به توطئه علیه مردم آن کشور کرد.

در این ویدیو او گفته است که "اتمر رهبر داعش است و در گسترش نفوذ داعش در افغانستان کمک می کند. او برای مردم پول می دهد تا به داعش پیوسته و کشور را از بین ببرند."

پدر مهاجم حمله اورلندو همچنین حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان را به "رهبری و منسجم ساختن" فعالیت های طالبان مورد حمایت ایران و پاکستان" متهم کرده است.

صدیق متین ظاهراً از پنجم تا هفتم ماه جون به مکسیکو سفر کرده بود و پیام هایش را از یک کشتی نشر می کرد. پیش از این سفر او گفته بود که به یک سفر رسمی می رود.

یک منبع که نخواسته است از او نام برده شود به صدای امریکا گفت که صدیق متین یک سازمان را بنام "جرگه خط دیورند" برای مقاصد سیاسی و مالی ایجاد کرده است.

پدر عمر متن چند سال پیش در ایالت ویرجنیای ایالات متحده یک گردهمایی افغان ها را برگزار کرد. یکی از اشتراک کنندگان که نخواست از او نام برده شود به صدای امریکا گفت که متین در آن گردهمایی در پی "رسیدن به خواست های شخصی" خود بود.

صدیق متین به شبکه خبری ان بی سی گفت که اقدام پسرش که ده ها کشته به جا گذاشت، ربطی به اعتقادات دینی وی ندارد. او افزود که دو ماه پیش زمانیکه پسرش دو مرد همجنس باز را در شهر میامی در حالت بوسه کردن دیده بود، خشمگین شده بود.

"این کار او با دین ارتباط ندارد. ما از این وقوع این رویداد معذرت می خواهیم. ما از اقدامات او هیچ اطلاعی نداشتیم."

این در حالیست که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه افغانستان حمله اورلندو را با شدید ترین الفاظ محکوم کرده اند.

XS
SM
MD
LG