لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس پاکستان صدها نفر از هواداران عمران خان را بازداشت کرد


هواداران عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان جاده‌های شهر لاهور را مسدود کردند
هواداران عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان جاده‌های شهر لاهور را مسدود کردند

پولیس پاکستان از بازداشت و توقیف ۳۰۰ نفر از حامیان عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان به اتهام دست داشتن در درگیری‌های اخیر با نیروهای امنیتی، مسدود کردن جاده‌ها و آتش زدن اموال عمومی خبر داد.

درگیری‌ها و ناآرامی ها زمانی آغاز شد که پولیس پاکستان قصد داشت عمران خان را بازداشت کند.

مقام‌های پاکستانی گفته اند که هواداران حزب تحریک انصاف عمران خان روز دوشنبه ۲۰ مارچ (۲۹ حوت) در شهرهای اسلام‌‌آباد و لاهور بازداشت شده‌اند.

بر اساس بیانیهٔ پولیس اسلام آباد در حدود ۲۰۰ هوادار عمران خان به اتهام ایجاد ناآرامی‌های اخیر که منجر به زخمی شدن ده‌ها نیروی امنیتی شده و آتش‌افروزی در سطح شهر، بازداشت شده و شماری هم در شهر لاهور دستگیر شده‌اند که با اتهام تروریسم و جرایم دیگر مواجه استند.

دستور بازداشت عمران خان پس از آن صادر شد که او در قضیهٔ فساد به تاریخ ۲۸ فبروری به محکمه حاضر نشد. عمران خان متهم است که در مورد تحایفی که در جریان صدارت‌اش دریافت کرده یا سودی را که از فروش این تحایف به دست آورده گزارش نداده است.

هنگامیکه پولیس برای دستگیری عمران خان اقدام کرد،‌ هواداران وی در اطراف خانه‌اش تجمع کرده و با پولیس درگیر شدند.

خان پس از آنکه حکم بازداشت‌اش روز جمعه ۱۷ مارچ توسط محکمه عالی لغو شد، تصمیم گرفت در محکمه حضور یابد.

خان روز شنبه ۱۸ مارچ (۲۷ حوت) پس از حضور کوتاهی در محکمه به دلیل درگیری حامیانش با پولیس مجبور به ترک ساختمان محکمه شد و رییس محکمه جلسهٔ بررسی اتهاماتش را به تعویق انداخت.

در همین حال پولیس ضد شورش پاکستان با هزاران نفر از هواداران خان در خارج از ساختمان محکمه‌ای در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، هنگامی درگیر شد که به گفته مقامات حامیان خان به سوی پولیس سنگ پرتاب کردند و پولیس برای متفرق ساختن آنان از گاز اشک‌آور کار گرفت که در اثر این درگیری چندین نفر زخمی شدند.

در ادامهٔ بازداشت هواداران عمران خان، فواد چوهدری، یکی از رهبران حزب تحریک انصاف روز یک‌شنبه ۱۹ مارچ از یورش پولیس به خانه رهبران ارشد این حزب خبر داده است، اقدامی که مورد انتقاد خان قرار گرفته است.

خان اواخر روز یک‌شنبه در یک تویت با محکوم کردن این اقدام پولیس خواستار رهایی فوری افراد بازداشت شده شد. او نوشت: " فاشیزم در سطح بی‌سابقه‌ای با یورش پولیس بدون حکم جلب به خانه‌های اعضای حزب تحریک انصاف و ربودن کارگران این حزب اتفاق افتاده است."

عمران خان در سال ۲۰۱۸ میلادی با طرح مبارزه علیه فساد اداری به کرسی صدارت کشورش راه یافت، اما قبل از این که دورهٔ صدارت‌اش را تکمیل کند، پارلمان آن کشور از طریق رای عدم اعتماد،‌ وی را سلب صلاحیت کرد و از کرسی صدارت کنار زد و خان پس از آن، اعتراضات گسترده را برای انتخابات زودهنگام در این کشور راه اندازی کرده است.

XS
SM
MD
LG