لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان بخاطر ابراز همبستگی با غزه، جشن سال نو را ممنوع کرد


حکومت پاکستان ناوقت روز پنجشنبه ۲۸ دسمبر (هفتم جدی) اعلام کرد که جشن‌های شب سال نو را به منظور نشان دادن همبستگی با فلسطینی‌های غزه ممنوع کرده است.

انوار الحق کاکر، صدراعظم پاکستان در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت، گفت که به دلیل وضعیت در نوار غزه، حکومت "هرگونه مراسم مربوط به جشن سال نو را به طور کامل ممنوع کرده است".

بمباران هوایی و تهاجم زمینی اسراییل بر غزه در تلافی به حمله هفتم اکتوبر گروه حماس، بخش اعظم شمال این سرزمین را ویران کرده و کم از کم ۲۱۵۰۰ نفر را به کام مرگ فرستاده است که اکثر آنان زنان و کودکان بوده اند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرد که به گفتۀ مقام‌های اسراییلی ۱۱۴۰ نفر را کشتند و تندروان این گروه ۲۴۰ نفر را گروگان گرفتند.

کاکر روز پنجشنبه گفت: "تمام ملت پاکستان و امت اسلامی از نسل کشی فلسطینیان مظلوم به ویژه قتل عام کودکان بی گناه در غزه و کرانه غربی به شدت متاثر شده اند."

شب سال نو معمولاً در پاکستان با آتش بازی و تیراندازی هوایی جشن گرفته می‌شود.

در همین حال،مسوولان در شهر شارجه در امارات متحده عرب نیز روز پنجشنبه آتش‌بازی در شب سال نو را به دلیل جنگ در غزه ممنوع اعلام کردند.

پولیس شارجه در پستی در فیسبوک گفت که این ممنوعیت "یک بیان صادقانه همبستگی و همکاری بشردوستانه با خواهران و برادرانمان در نوار غزه" است.

گروه

XS
SM
MD
LG