لینک های دسترسی

Breaking News

صدهزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت عید در سرتاسر پاکستان مستقر شد


شماری از شبه نظامیان پاکستان در شهر کراچی پاکستان در آستانه عید مصروف تامین امنیت استند
شماری از شبه نظامیان پاکستان در شهر کراچی پاکستان در آستانه عید مصروف تامین امنیت استند

مقامات پاکستان روز سه‌شنبه نهم اپریل (۲۱ حمل) گفتند که قبل از فرارسیدن عید فطر بیش از ۱۰۰هزار پولیس و شبه‌نظامی را در مساجد و مراکز خرید و فروش سراسر آن کشور مستقر کرده اند.

پاکستان در سا‌ل‌های اخیر بار‌ها شاهد خشونت‌های مرگباری بوده است که تحریک طالبان پاکستان و گروه جدایی طلب جبهه آزادی‌بخش بلوچستان، مسوولیت اکثر این حملات مرگبار را بر عهده گرفته اند.

اسلام‌آباد در اغلب حالات تحریک طالبان پاکستان را مسوول این حملات مرگبار می‌داند، گروهی به ادعای اسلام‌آباد، در افغانستان پناهگاه‌های امن دارد. اما طالبان افغان همواره گفته اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند تا از قلمرو افغانستان بر ضد سایر کشور‌ها حملات شان را سازماندهی کنند.

گرچه انجام حملات در روز‌های عید در پاکستان به ندرت رخ می‌دهد، ادارات استخباراتی این کشور به وزارت داخله پاکستان هشدار داده اند که تندروان ممکن در روز‌های عید غیرنظامیان، ادارات حکومتی، ساختمان‌های نظامی و پولیس را آماج حملات قرار بدهند.

پولیس ایالت پنجاب گفته است که بیش از ۵۲ هزار پولیس به مساجد مستقر شده اند و هشت هزار پولیس دیگر در مناطق حساس و مراکز خرید و فروش مستقر شده اند. پنجاب پر جمعیت‌ترین ایالت پاکستان و زادگاه شهباز شریف، صدراعظم کنونی پاکستان، است.

تدابیر امنیتی در مناطقی که انتظار می‌رود شخصیت‌های برجسته پاکستان نماز عید را ادا کنند،‌ نیز شدید شده است.

یکی از مراکز پر ازدحام خریداری در شهر کراچی پاکستان در آستانه عید فطر
یکی از مراکز پر ازدحام خریداری در شهر کراچی پاکستان در آستانه عید فطر

در همین حال، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان، گفته است که نیروهای امنیتی حکومت این گروه برای تامین امنیت در روز‌های عید کاملاً آماده استند. به گفته قانع، نیروهای امنیتی طالبان در تمام ساحات مزدحم به شمول مساجد مستقر خواهند شد.

علاوه بر آن، دفتر فرماندهی پولیس طالبان در کابل از شهروندان خواسته است که از آتش بازی و یا برهم زدن آرامش مردم اجتناب کنند.

عبدالله خان،‌ تحلیلگر امور دفاعی و رییس انستیتیوت مطالعات منازعه و امنیت مستقر در اسلام‌آباد،‌ پایتخت پاکستان، گفته است که معلومات مشخصی در مورد حمله احتمالی ندارد، اما تاکید کرد که ''تندروان می‌توانند بر اهداف نرم حملات را انجام بدهند، زیرا شماری زیادی مردم نماز عید را در مساجد و مکان‌های باز ادا می‌کنند."

گروه

XS
SM
MD
LG