لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: پاکستان به میلیارد‌ها دالر نیاز دارد تا از بحران سیلاب‌ها بیرون شود 


ملل متحد روز پنجشنبه پنجم جنوری (۱۵ جدی) گفت که پاکستان برای بیرون شدن از بحران سیلاب‌های مخرب که سال گذشته یک سوم حصهٔ آن کشور را زیر آب کرد به بیش از ۱۶ میلیارد دالر نیاز دارد.

شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان و انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد برای پاسخگویی به نیازمند‌‌های پاکستان، هفتهٔ آینده یک نشست بین المللی را در ژنیو میزبانی می‌کنند.

در این نشست نمایندگان بلندپایهٔ ده‌ها کشور اشتراک خواهند داشت، اما تا هنوز نامی از آنان گرفته نشده است.

نمایندگان ملل متحد و پاکستان امروز گفتند که این نشست تنها برای تقاضای کمک نیست، بلکه هدف آن جلب حمایت از پاکستان در حالی است که این کشور تلاش دارد ساحات تخریب شده در جریان سیلاب‌ها را بازسازی کند؛ سیلاب‌های که سبب مرگ بیش از ۱۷۰۰ نفر شد و ۳۳ میلیون نفر دیگر را زیانمند کرده است.

کنوت آستبی، نمایندهٔ برنامهٔ انکشافی ملل متحد در پاکستان به خبرنگاران گفت که پاکستان به حدود ۱۶.۳ میلیارد دالر نیاز دارد.

سید حیدرشاه، مسوول بخش ملل متحد در وزارت خارجهٔ پاکستان گفت که کشورش امیدوار است نصف این مقدار پول را از منابع داخلی خود تدارک ببیند و برای نصف دیگر چشم به کمک‌های جهانی خواهد داشت.

خلیل هاشمی،‌ نمایندهٔ پاکستان در دفتر ملل متحد در ژنیو گفت که برای جامعهٔ جهانی این یک زمان حیاتی است تا در کنار پاکستان بایستد.

در گذشته برای کمک با قربانیان سیلاب‌های پاکستان ۸۱۶ میلیون دالر تقاضا شده بود اما تنها کمتر از نصف این مقدار جمع شده است.

این در حالی است که وزیر خارجهٔ پاکستان دو روز پیش در یک تقاضای عاطفی از جامعهٔ بین المللی خواست تا با قربانیان سیلاب‌ها در این کشور با سخاوت تمام کمک کند.

بلاول بوتو زرداری خطاب به جامعهٔ بین المللی گفت که میلیون‌ها قربانیان این سیلاب‌ را در حالی فراموش نکند که آنان در زمستان جاری بی‌سرپناه مانده اند.

مقامات پاکستانی گفته اند که ۱۴.۶ میلیون نفر دیگر با عدم امنیت غذایی مواجه اند.

XS
SM
MD
LG