لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان حکم محکمهٔ ابتدایی را نپذیرفت و استیناف طلب شد 


عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان، روز سه شنبه هشتم اگست (۱۷ اسد) حکم محکمهٔ اسلام آباد در قضیهٔ اختلاس را نپذیرفته و استیناف طلب شد.

نعیم حیدر پنجوتا، وکیل خان، گفت که محکمهٔ عالی به روز چهارشنبه این قضیه را استماع خواهد کرد.

پولیس لاهور روز شنبه پنجم اگست (۱۴ اسد) رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان را پس از آن بازداشت کرد که محکمه‌ای در اسلام‌آباد وی را به اتهام فروش هدایایی که از کشورهای خارجی در یافت کرده بود، به سه سال زندان محکوم کرد.

وکیل مدافع با عمران خان در زندان اتک ایالت پنجاب ملاقات کرد، زندانی که تدابیر شدید امنیتی دارد.

عمران خان اتهامات وارده به خودش را رد کرده و گفته است که هیچ گونه قانون شکنی نکرده است.

وکلای خان گفته اند که محکومیت صدراعظم پیشین پاکستان باید لغو شده و غیرقانونی پنداشته شود. آنان همچنان از محکمهٔ عالی خواسته اند تا عمران خان را تبریه کند، زیرا به گفتهٔ آنان، موکل شان به گونهٔ غیرقانونی بازداشت شده بود.

نعیم حیدر پنجوتا در بیرون محکمهٔ عالی اسلام آباد به خبرنگاران گفت که در یک درخواست دیگر خواهان تسهیلات بهتر برای خان شده اند.

حزب تحریک انصاف پاکستان و منتقدین می‌گویند که خان قربانی سیاست‌های حکومت شهباز شریف، صدر اعظم کنونی پاکستان، شده است، اما اسلام آباد این ادعا ها را رد می‌کند.

شهباز شریف که سال گذشته پس از سلب صلاحیت عمران خان در پارلمان به صدارت رسید، امروز گفت که روز چهارشنبه، پس از تکمیل شدن دورهٔ پنج سالهٔ پارلمان، از قدرت کنار خواهد رفت.

بر اساس قانون اساسی پاکستان، زمانی که دورهٔ پنج سالهٔ پارلمان تکمیل شود، قدرت به حکومت سرپرست سپرده می‌شود.

شریف گفت که او قدرت را به حکومت سرپرست خواهد سپرد تا امور کشور را به گونهٔ روزمره به پیش ببرد، اما وظیفه‌ٔ اصلی آن راه اندازی انتخابات پارلمانی خواهد بود.

در انتخابات پارلمانی، حزب مسلم لیگ شهباز شریف با رقابت شدید حزب تحریک انصاف پاکستان عمران خان مواجه خواهد شد.

با آنهم، تا حال واضح نیست که خان خواهد توانست در انتخابات اشتراک کند یا نه. بر اساس قانون پاکستان، فردی که محکوم شده باشد، نمی‌تواند حزب‌اش را رهبری کند، در انتخابات اشتراک کند یا در راس یک ارگان دولتی قرار گیرد.

اما اگر محکمهٔ عالی اسلام آباد محکومیت وی را لغو کند، او اجازه خواهد یافت در انتخابات روز دوشنبه رقابت کند.

گروه

XS
SM
MD
LG