لینک های دسترسی

Breaking News

در مراکز توزیع آرد رایگان در پاکستان ۱۱ نفر پامال شده و جان باختند


مقامات در پاکستان می‌گویند که در اثر ازدحام در مراکز توزیع آرد رایگان روز پنجشنبه ۳۰مارچ (۱۰ حمل) حد اقل ۱۱ نفر پامال شده و جان باختند.

پاکستان که با مشکلات شدید اقتصادی دست و گریبان است، هفتهٔ‌ گذشته برنامهٔ توزیع آرد رایگان را به خانواده‌های نیازمند آغاز کرد تا تاثیرات افزایش گرانی را بر خانواده‌ها در ماه رمضان کاهش دهد.

مقامات گفته اند که در اثر ازدحام بیش از حد در مراکز توزیع آرد، پس از آن سراسیمگی به میان آمد که شمار زیادی از مردم هراسان شدند که مبادا به آنان آرد نرسد.

مقامات افزودند که در نتیجهٔ این سراسیمگی در مراکز توزیع آرد، هشت نفر در ایالت خیبرپختونخوا و سه نفر دیگر در ایالت پنجاب جان باختند.

برنامهٔ توزیع آرد توسط شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، در حالی راه اندازی شده است که حکومت وی با بدترین بحران اقتصادی مواجه بوده و ضمانت مالی ۱.۱ میلیارد دالری صندوق بین المللی پول به این کشور نیز به تعویق افتاده است.

محسن نقوی، سرپرست حکومت پنجاب گفت که در این ایالت تا اکنون ۲۰ میلیون خریطه آرد به نیازمندان توزیع شده است.

مقامات در ایالت خیبرپختونخوا گفته اند که سراسیمگی به دلیل بی صبری مردم به میان آمد زیرا آنان نمی‌دانستند که آیا آرد به دست خواهند آورد یا نه.

تورم هفته‌وار نرخ‌ها در پاکستان به ۴۵ در صد رسیده است که نظیر آن از سال ۱۹۴۷ به اینسو، زمانی که پاکستان ایجاد شد، دیده نشده است.

محمد افضل، باشندهٔ یک قریه در نزدیکی اسلام آباد با انتقاد از حکومت این کشور گفت که "حکومت شهباز شریف بد تر از حکومت عمران خان است".

عمران خان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ منحیث صدر اعظم ایفای وظیفه کرد و سپس در نتیجهٔ رایگیری در پارلمان سلب صلاحیت شده و از قدرت کنار زده شد و پس از آن شهباز شریف، منحیث صدر اعظم این کشور انتخاب شد.

XS
SM
MD
LG