لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح ۲۰ کارگر یک معدن به شمول 'اتباع افغانستان' را در پاکستان کشتند


مقامات محلی ایالت بلوچستان گفته اند که در این حادثه هفت کارگر دیگر زخمی شده‌اند.
مقامات محلی ایالت بلوچستان گفته اند که در این حادثه هفت کارگر دیگر زخمی شده‌اند.

مقامات در ایالت بلوچستان پاکستان می‌گویند که افراد مسلح ناشناس روزجمعه ۱۱ اکتوبر (۲۰ میزان) کم از کم، ۲۰ کارگر یک معدن ذغال‌سنگ به شمول شهروندان افغانستان را به ضرب گلوله کشتند.

کلیم‌الله کاکر، یکی از مقامات محلی منطقه "دوکه" ایالت بلوچستان گفت: "حوالی ساعت ۱۲ شب جمعه افراد مسلح ناشناس بر کارگران معدن زغال سنگ منطقه دوکه حمله کردند، که در نتیجۀ آن ۲۰ نفر کشته و شمار دیگر زخمی‌ شده‌اند."

بخش دیوۀ صدای امریکا به نقل از کاکر گزارش داده است که تمامی مجروحین به شفاخانه‌های محل منتقل شده و آنان در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

مقامات محلی ایالت بلوچستان گفته اند که در این حادثه هفت کارگر دیگر زخمی شده‌اند.

همایون ناصر، یک مقام پولیس در محل رویداد گفته که تمامی این کارگران، شهروندان افغانستان و ایالت بلوچستان پاکستان اند که در این معدن ذغال سنگ مصروف کار بودند.

او دربارۀ شمار دقیق شهروندان افغانستان که در این حادثه جان باخته‌اند، معلومات ارایه نکرده است. این مقام پولیس اضافه کرده که افراد مسلح پس از این حادثه کم از کم، ده موتر این کارگران ذغال سنگ را به آتش‌ کشیده و از محل فرار کرده‌اند.

تا حال هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما مقامات می‌گویند که پولیس محلی و ادارهٔ مبارزه با تروریزم در تلاش یافتن حمله کنندگان اند.

در ماه جنوری امسال، افراد مسلح ۱۱ کارگر یک معدن ذغال‌سنگ،‌ به شمول هفت شهروند افغانستان را به یک ساحهٔ کوهستانی برده و به ضرب گلوله کشتند.

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت آن رویداد را پذیرفت و ویدیوهای جریان کشتار وحشتناک این کارگران را در نزدیکی معدن ذغال سنگ نشر کرد.

ایالت بلوچستان غنی از گاز و منرال از حدود دو دهه به این‌سو شاهد شورشگری بوده است.

جدایی‌طلبان بلوچ‌ نیز در این ایالت از سال‌ها به این‌سو برای آزادی شان می‌جنگند. آنان حکومت پاکستان را به تعصب متهم می‌کنند و می‌گویند که از منابع این ایالت مثل گاز و منرال‌ها استفاده می‌کند، اما در بخش زیربناهای آن ایالت کاری انجام نداده است.

گروه

XS
SM
MD
LG