لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بم در بلوچستان سبب کشته و زخمی شدن افسران پولیس پاکستان شد


کشته شدن و زخمی شدن افسران پولیس در اثر انفجار بم در ایالت بلوچستان
کشته شدن و زخمی شدن افسران پولیس در اثر انفجار بم در ایالت بلوچستان

مقامات امنیتی پاکستان روز شنبه ۱۴ سپتمبر (۲۴ سنبله) گفتند که در اثر انفجار بم در ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور که یک موتر پولیس را هدف قرار داد، دست‌کم دو افسر پولیس کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

عبدالحمید، یک پولیس محلی، به صدای امریکا گفت که این انفجار در شاهراه اصلی که از مسیر ساحه کوچلک واقع در نزدیکی کویته، مرکز ایالت بلوچستان، می‌گذرد،‌ رخ داد. او گفت که یک بم دست‌ ساخت موتر پولیس را هدف قرار داد و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.


هیچ فرد و گروهی بلافاصله مسوولیت انفجار در ایالت بلوچستان را بر عهده نگرفته است. ایالت بلوچستان سرشار از منابع طبیعی است و گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ به صورت معمول نیروهای امنیتی پاکستان را آماج حملات مرگبار قرار می‌دهند.

دفتر شهباز شریف، صدراعظم پاکستان، با نشر اعلامیه‌ای حملهٔ روز شنبه بر موتر افسران پولیس آن کشور را حمله "تروریستی'' خواند و آن‌ را محکوم کرد.

شورشیان ماه گذشته در جریان یک سلسله حملات بر حوزه‌های پولیس، خطوط قطار آهن و شاهراه‌ها در ایالت بلوچستان، بیش از ۶۰ غیرنظامی و پرسونل امنیتی آن کشور را کشتند.

اردوی آزادی بخش بلوچستان که بزرگترین گروه جدایی‌طلب فعال در این ایالت است، مسوولیت آن حملات مرگبار را بر عهده گرفت. این گروه همواره پایگاه‌های نیروهای امنیتی و موتر مسافران را آماج حملات قرار می‌دهد.

ایالات متحده، اردوی آزادی بخش بلوچستان را یک سازمان تروریستی جهانی قلمداد می‌کند،‌ گروهی که در این اواخر حملات خود را در داخل پاکستان افزایش داده است.

ایالت بلوچستان که با ایران و افغانستان هم‌مرز است، میزبان پروژه‌های بزرگ زیربنایی چین نیز می‌باشد.

سه هفته قبل از این، اردوی پاکستان گفت که پس از حملات مرگبار تندروان در بخش‌های ایالت بلوچستان، عملیات انتقام‌جویانه را آغاز کرد.

اردوی آزادی‌بخش بلوچستان بیشتر نیروهای امنیتی پاکستان را هدف قرار می‌دهند و مسوولیت اکثر حملاتی که در آن به غیرنظامیان آسیب می‌رسد، را هیچ گروهی بر عهده نمی‌گیرد.

بر اساس معلومات انستیتیوت مطالعات امنیت و منازعه، سال گذشته در بلوچستان تندروان دست‌ کم ۱۷۰ حمله را راه اندازی کردند که در آن ۱۵۱ غیرنظامی و ۱۱۴ نفر از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG