لینک های دسترسی

Breaking News

پایان سفر افغانستان در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴


تیم ملی فوتسال افغانستان در روز رویارویی با تیم پاراگوای در تاشکند اوزبیکستان
تیم ملی فوتسال افغانستان در روز رویارویی با تیم پاراگوای در تاشکند اوزبیکستان

حضور افغانستان در جام جهانی فوتسال اوزبیکستان، با شکست در برابر پاراگوای در دور یک هشتم این جام پایان یافت.

افغانستان این رقابت را با نتیجهٔ ۳ - ۱ باخت و سرانجام با این جام وداع کرد.

در دقایق پایانی نیمهٔ نخست بازی، حمید رضا حسینی تنها گول افغانستان را به ثمر رساند. در نیمه دوم مارتینز مهاجم پاراگوای توانست با به ثمر رساندن نخستین گول کشورش، بازی را به تساوی بکشاند.

در نیمۀ دوم به ویژه پس از آنکه گول مساوی پاراگوای به ثمر رسید، تیم ملی فوتسال افغانستان تلاش کرد دوباره تا پایان وقت اصلی بازی، گول خورده را جبران کند به همین دلیل بااستفاده از تکتیک "پاور پلی" دست به حمله زد، اما تیم پاراگوای آرایش بهتر دفاعی اختیار کرده و نگذاشتند در دقایق آخر بازی دروازۀ شان باز شود.

نیمهٔ دوم بازی نیز با نتیجهٔ ۱ - ۱ پایان یافت و بازی به وقت اضافه کشانیده شد.

در آغاز نیمهٔ نخست وقت اضافی بازیکنان پاراگوای توانستند دومین گول خود را بااستفاده از "ضربۀ ایستگاهی" به ثمر برسانند، ضربۀ که نخست به پای مدافع تیم ملی فوتسال افغانستان تماس کرد و جهت توپ تغییر خورده وارد گول شد.

بیش از یک دقیقه از این گول نگذشته بود که بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در نیمۀ میدان توپ را از دست دادند مهاجمین پاراگوای با یک حملۀ غافلگیر کننده برای سومین بار دروازۀ تیم افغانستان را باز کردند.

محمد جواد صفری، دروازه بان تیم ملی فوتسال افغانستان یکبار دیگر در رقابت با پاراگوای خوب درخشید.
محمد جواد صفری، دروازه بان تیم ملی فوتسال افغانستان یکبار دیگر در رقابت با پاراگوای خوب درخشید.

در این بازی هر دو تیم خوب درخشیدند، به ویژه محمد جواد صفری دروازه بان تیم ملی فوتسال افغانستان و دروازه بان پاراگوای نقش بارزی داشتند.

تیم ملی فوتسال افغانستان برای نخستین بار به جام جهانی فوتسال راه یافته بود و از لحاظ تجربه به گفتۀ مبصرین "کم تجربه ترین تیم در میان تیم های شرکت کننده به شمار می رفت."

مبصرین و کارشناسان فوتسال، از آغاز رقابت های جام جهانی فوتسال تا کنون، همواره بر "از هم گسستگی و عدم انسجام لازم خط دفاعی افغانستان به ویژه پس از خوردن گول" تاکید کرده بودند، آنچه در رقابت افغانستان با پاراگوای به وضاحت اتفاق افتاد و افغانستان در یک زمان بسیار کوتاه دو بار دروازه اش باز شد.

تیم پاراگوای در ردۀ تیم های فوتسال جهان جایگاه ۱۳م را دارد و هفت بار در جام جهانی حضور داشته و در سال ۲۰۱۶ نیز تا دور یک هشتم راه یافته بود.

هواداران تیم ملی فوتسال افغانستان که برای تماشای این رقابت به میدان ورزشی هما در شهر تاشکند آمده بودند، در کنار اینکه از باخت افغانستان ابراز تاثر می کردند اما برخی آنها به صدای امریکا گفتند که در همه "حال در کنار تیم ملی فوتسال افغانستان قرار دارند و از تلاش های این تیم برای رسیدن تا دور حذفی قدردانی کردند."

در رقابت دیگر روز چهارشنبه ۲۵ سپتمبر، در یک بازی باور نکردنی، تیم وینزیولا توانست با گول دقیقۀ ۳۹ بازی، نتیجۀ مساوی ۱ - ۱ را ۲ - ۱ ساخته و تیم اسپانیا را از راه بردارد.

در ادامۀ این مسابقات، روز پنجشنبه در شهر بخارا تیم ملی فوتسال ایران به مصاف مراکش می رود و در دیدار دومی ساعت ۷:۳۰ به وقت افغانستان تیم های پرتگال و قزاقیستان در شهر اندیجان اوزبیکستان با هم رو برو می شوند.

گروه

XS
SM
MD
LG