لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان امریکایی به نیروهای اوکراینی کاربرد سیستم پتریوت را آموزش می‌دهند


پنتاگون گفته است که بین ۹۰ تا ۱۰۰ نیروی اوکراین را در امریکا آموزش استفاده و حفظ و مراقبت سیستم میزایل پتریوت خواهند دید
پنتاگون گفته است که بین ۹۰ تا ۱۰۰ نیروی اوکراین را در امریکا آموزش استفاده و حفظ و مراقبت سیستم میزایل پتریوت خواهند دید

وزارت دفاع ایالات متحده روز سه‌شنبه دهم جنوری (۲۰ جدی ) گفته است که نظامیان امریکایی به پرسونل نظامی اوکراین چگونگی استعمال و حفظ و مراقبت دستگاه پتریوت را آموزش می‌دهد.

واشنگتن در اواخر ۲۰۲۲ میلادی تعهد کرد تا سیستم میزایل پتریوت را برای اوکراین فراهم کند تا این کشور بتواند در برابر حملات روسیه از خود دفاع کند.

دستیابی به سیستم میزایل پتریوت یک پیروزی قابل ملاحظه برای اوکراین پنداشته می‌شود، زیرا این کشور چندین بار از ایالات متحده خواهان فراهم‌آوری این سیستم پیشرفتهٔ دفاع هوایی شده بود.

پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا به خبرنگاران گفت: "نیروهای اوکراینی سر از هفتهٔ آینده در [منطقه] فورت استیل [ایالت اوکلاهما] در بخش سیستم دفاع میزایل پتریوت، آموزش خواهند دید."

رایدر افزود که بین ۹۰ تا ۱۰۰ نظامی اوکراینی در زمینۀ کاربرد و حفظ و مراقبت سیستم میزایل‌های پتریوت، آموزش خواهند دید. انتظار می‌رود که این روند آموزش چندین ماه را در بر بگیرد.

به گفتهٔ این مقام پنتاگون، زمانیکه میزایل‌های پتریوت به اوکراین برسد، این امر باعث می‌شود تا توانایی دفاعی نیروهای اوکراین بیشتر تقویت شود و مردم اوکراین در کل قادر خواهند شد تا در برابر حملات هوایی دوامدار روسیه از خود دفاع کنند.

سیستم دفاع هوایی که ایالات متحده و سایر کشورهای غربی برای اوکراین فراهم کرده اند، نقش عمده‌ای را در محافظت از این کشور در برابر حملات روسیه و جلوگیری از کنترول فضای اوکراین توسط مسکو ایفا کرده است.

از آنجاییکه روسیه با شکست‌های پیهم در جنگ زمینی در اوکراین مواجه شده است، اکنون زیرساخت‌های عمده در اوکراین را آماج حملات گسترده قرار می‌دهد که سبب قطع آب و برق برای میلیون‌ها نفر در سراسر آن کشور شده است.

پتریوت یک سیستم میزایلی رهبری شده زمین به هوا است که می‌تواند طیاره‌ها، میزایل‌های کروز و میزایل‌های بالستیک کوتاه برد را هدف قرار داده و پیش از رسیدن به هدف، در هوا منهدم کند.

نخستین جزوتام میزایل‌های پتریوت در سال ۱۹۸۲ فعال شد، اما این میزایل‌ها برای نخستین بار در سال ۱۹۹۱ در جنگ میان امریکا و عراق—طوفان صحرا— استفاده شد.

سیستم میزایل‌‌های پتریوت برای عربستان سعودی موثر به اثبات رسیده، زیرا این کشور توانسته است میزایل‌های بالستیکی پرتاب شده از سوی شورشیان حوثی یمن را در اغلب موارد قبل از رسیدن به هدف، در هوا منهدم کند.

مقام‌های شرکت تولید کنندهٔ‌ میزایل پتریوت گفته اند که از سال ۲۰۱۵ به این سو، این سیستم بیش از ۱۵۰ میزایل بالستیک را رد یابی و از بین برده است.

XS
SM
MD
LG