لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای امریکایی در نزدیکی سودان مستقر می‌شوند 


خرطوم، پایتخت سودان
خرطوم، پایتخت سودان

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که نیروهای امریکایی را در نزدیکی سودان مستقر می‌سازد تا در صورت ضرورت در انتقال کارمندان سفارت امریکا از خرطوم کمک کنند. این در حالی است که خشونت‌ها در این کشور افریقایی اوج گرفته است.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفت که فرماندهی افریقای ایالات متحده وضعیت در سودان را نظارت کرده و از روی احتیاط احتمالات مختلف را پلانگذاری می‌کند.

دو روز پیش، انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا گفت که در جریان درگیری‌ها بر کاروان موتر‌های ماموریت دپلوماتیک ایالات متحده در خرطوم فیر صورت گرفت اما به کارمندان این ماموریت آسیب نرسید.

وزارت دفاع امریکا گفته است که به دلیل پالیسی و امنیت در مورد عملیات‌های آینده معلومات بیشتر ارایه کرده نمی‌تواند.

سازمان جهانی صحت گفته است که در جریان درگیری‌ها در سودان تا اکنون ۳۳۰ نفر کشته شده و در حدود ۳۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

واشنگتن از این دو جناح خواسته است تا خشونت را ترک کرده و به میز مذاکره برگردند.

درگیری‌های میان رهبر نظامی سودان، عبدالفتاح البرهان و رهبر گروه واکنش حمایت سریع، محمد حمدان داگالو،‌ روز شنبه گذشته پس از ماه‌ها تنش روی آیندهٔ‌ سیاسی و طرح ادغام نیروهای گروه واکنش حمایت سریع به اردوی ملی این کشور،‌ آغاز شد.

بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی صحت، درگیری‌ها سبب محدودیت گشت و گذار در خرطوم شده و برای داکتران و سایر کارمندان صحی وضعیت را چالش‌برانگیز کرده است.

دو روز پیش، در پی فشار‌های ایالات متحده، هر دو جانب روی آتش‌بس ۲۴ ساعته توافق کرده بودند.

ملل متحد گفته است که این درگیری‌ها وضعیت بشری در سودان را فاجعه‌بار ساخته و سیستم صحت این کشور را در پرتگاه سقوط قرار داده است.

XS
SM
MD
LG