لینک های دسترسی

Breaking News

پیرو ۲۳ مهاجر افغان را از چنگ قاچاقبران انسان نجات داد


شماری از مهاجران هنگام عبور از یک صحرا بین چیلی و پیرو
شماری از مهاجران هنگام عبور از یک صحرا بین چیلی و پیرو
مقامات پیرو روز یکشنبه نهم جولای (۱۸ سرطان) گفتند که ۲۳ شهروند افغانستان را از چنگ قاچاقبران انسان در نزدیکی مرز برازیل نجات دادند.

لوی سارنوالی پیرو گفته است که این شهروندان افغانستان با پرداخت پول به قاچاقبران انسان تلاش می‌کردند خود را به اکوادور برسانند و از آنجا به سمت سرحدات شمالی آن کشور حرکت کنند.

اما بر اساس اعلامیهٔ لوی سارنوالی پیرو، این افغان‌ها فریب داده شدند و در عوض در یک خانه واقع در روستای ایناپری‌که در نزدیکی مرز پیرو و برازیل موقعیت دارد،‌ بدون غذا نگه‌داشته شده بودند.

بر اساس این اعلامیه، در میان این افغان‌ها ''چهار کودک به شمول یک کودک دو ماهه'' شامل می‌باشد.

لوی سارنوالی پیرو مشخص نکرده است که این شهروندان افغانستان چه مقدار پول برای قاچاقبران انسان پرداخت کرده بودند.

در اعلامیهٔ لوی سارنوالی پیرو آمده است که این افغان‌ها معتقد بودند که آنان به یک منطقهٔ شهری انتقال داده می‌شوند و از آنجا به لیما، پایتخت پیرو، منتقل شده و سرانجام به اکوادور خواهند رفت.

در این اعلامیه مشخص نشده است که مقصد نهایی این افغان‌ها کدام کشور بوده است.

پس از تسلط مجدد طالبان بر افغانستان در اگست ۲۰۲۱، صد‌ها هزار افغان به شمول نیروهای امنیتی حکومت پیشین آن کشور، افغانستان را ترک کردند.

در کم و بیش یکسال گذشته،‌ صدها شهروند افغان با دریافت ویزۀ بشردوستانه به برازیل رفته و از آنجا تلاش کرده اند خود را به امریکای شمالی برسانند.

بر اساس گزارش‌ها،‌ شماری از این افغان‌ها با عبور از ۱۱ کشور امریکای لاتین، پیمودن راه‌های دشوار و متقبل شدن خطرات اختطاف، دزدی و حملات مسلحانه در مسیر راه، وارد امریکا شده اند و اکنون با آیندهٔ نامعلوم وضعیت پناهندگی روبر اند.
XS
SM
MD
LG