لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش مراکز صحی در لوگر و گسترش دسترسی مردم به واکسین پولیو


کمپاین واکسین پولیو
کمپاین واکسین پولیو

شماری از باشندگان ولایت لوگر از اعمار و بازسازی مراکز صحی در مناطق دور افتاده این ولایت ابراز خرسندی کرده و آن را گام خوبی در تطبیق کمپاین واکسیناسیون ضد فلج اطفال می‌دانند.

هم اکنون مسوولان صحی ولایت لوگر وجود ۹۷ کلینیک را در ولسوالی‌های مختلف ولایت لوگر تایید کرده اند که در کنار سایر خدمات صحی، واکسین فلج اطفال را نیز به صورت منظم و روزمره ارایه می‌کنند.

اکثر کلینیک‌های تاسیس شده دارای بخش واکسیناسیون روتین بوده و به همه کودکانی که به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، علاوه بر واکسین‌های معمول، واکسین پولیو یا فلج اطفال نیز تطبیق می‌شود.

سعید الرحمن قادری، رییس صحت عامۀ ولایت لوگر به صدای امریکا گفت: "امسال چهار مرکز صحی جدید در ولسوالی‌های محمد آغه، ارزه، برکی برک و مرکز این ولایت با همکاری موسسات اعمار گردیده است. علاوه بر این، موسسات همکار در ایجاد دو تیم صحی سیار نیز در ولسوالی های ارزه و محمد آغه کمک نموده است."

به گفتۀ قادری، علاوه بر مراکز صحی جدید، ۵۶ مرکز صحی دیگر نیز در ولسوالی‌های مختلف این ولایت مجدداً فعال و به روی مراجعین باز شد.

پروانه، باشندۀ ولسوالی برکی برک ولایت لوگر به صدای امریکا گفت که اعمار مراکز جدید و فعال سازی مراکز صحی قبلی گام مثبتی در زمینه تطبیق بهتر واکسین فلج اطفال می‌باشد.

او افزود: "فعلاً در بیشتر از ولسوالی‌ها، کلینیک‌های جدید ساخته شده است که می‌تواند در بخش تطبیق واکسین پولیو به اطفال کمک کند. بعضی از فامیل‌هایی که قبلاً به مراکز صحی مراجعه نمی‌کردند، اکنون می‌توانند بسیار به راحتی اطفال خود را واکسین کرده و همچنان در ریشه کنی این ویروس سهم گیرند."

زلمی، باشندۀ ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر نیز به صدای امریکا گفت: "با این کار مردم بیشتر در مورد صحت خود آگاهی پیدا می‌کنند، زیرا در این مراکز اطلاعیه‌ها و معلومات کافی در مورد خطرات فلج اطفال وجود دارد. همچنین، رفت و آمد هر روزۀ مردم به این مراکز و دیدار آنها با تیم های صحی نیز باعث تقویت روابط بین دو طرف می‌شود."

مسوولین صحی از مردم می‌خواهند تا در زمینۀ تطبیق واکسین‌های ضد فلج اطفال با تیم‌های صحی همکاری کنند. آنان احداث مراکز صحی برای پوشش و تطبیق واکسین پولیو برای کودکان زیر پنج سال را اقدام مثبت می‌دانند که در درازمدت منجر به محو کامل این ویروس می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG