لینک های دسترسی

Breaking News

پاپ فرانسس: کسانی‌که همجنس‌گرایی را جرم می‌دانند 'اشتباه' می‌کنند


پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز شنبه ۲۸ جنوری (هشتم دلو) گفت کسانیکه همجنس‌گرایی را جرم می‌دانند، اشتباه می‌کنند.

پاپ روز شنبه با این اظهارات تلاش کرده تا اظهارات قبلی خود را در مورد همجنس‌گرایی، وضاحت بدهد؛ این عالترین مقام کاتولیک قبلاََ گفته بود که همجنس‌گرایی ''گناه'' است.

پاپ فرانسس در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه گذشته نشر شد، گفته بود که ''همجنس‌گرایی جرم نیست...اما گناه است."

پاپ در نامه‌ای که روز شنبه به یک کشیش عیسوی، فرقه‌ٔ مذهبی وابسته به کلیسای کاتولیک، نوشته گفته است که در این مصاحبه می‌خواست: "توضیح بدهد که این [همجنس‌گرایی] جرم نیست تا تاکید کند که جرم پنداشتن نه خوب است و نه عادلانه''.

پاپ در این نامه نوشته است: "زمانیکه گفتم که این [همجنس‌گرایی] یک گناه است، به سادگی به آموزه‌های اخلاقی کاتولیک اشاره می‌کردم که می‌گوید هر عمل جنسی خارج از ازدواج گناه است."

این نامه‌ٔ پاپ در پاسخ به نامه‌ای از جیمز مارتین،‌ کشیش امریکایی، بود که خواهان شفافیت در مورد اظهارات پاپ در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس شده بود.

موضوع همجنس‌گرایی موجب ایجاد شکاف بزرگی در کلیسای کاتولیک بین جناح‌های طرفدار نوگرایی و محافظه کاران شده است.

فرانسیس ۸۶ ساله از زمانی که در سال ۲۰۱۳ میلادی به حیث پاپ مقرر شد، به دلیل دیدگاه نسبتاََ لیبرال خود نسبت به گرایش جنسی جنجال برانگیخه است.

رهبر کاتولیک‌های جهان در نامهٔ خود خطاب به کشیش امریکایی گفته است: " به هر کسی که بخواهد همجنس گرایی را جرم پندارد، می گویم که اشتباه می کند."

پاپ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته بود که همجنس‌گرایی "جرم'' نیست...اما گناه است. ندادن صدقه به یکدیگر نیز گناه است."

پاپ در این نامه در مورد همجنس‌گرایی همچنین گفته است که "باید شرایطی را هم در نظر گرفت که ممکن است تقصیر را کاهش بدهد و یا رفع کند''.

اظهارات پاپ در مورد همجنس‌گرایی قبل از سفر هفتهٔ آینده‌اش به افریقا است، جاییکه همجنس‌گرایی به طور گسترده جرم پنداشته می‌شود. قرار است رهبر کاتولیک‌های جهان هفتهٔ آیند به جمهوری دموکراتیک کانگو و سودان جنوبی سفر کند.

XS
SM
MD
LG