لینک های دسترسی

Breaking News

پریگوژین: روسیه از حملات اوکراین عقب نشینی می‌کند


 ییفگینی پریگوژین، رییس گروه واگنر، شرکت خصوصی امنیتی روسیه
ییفگینی پریگوژین، رییس گروه واگنر، شرکت خصوصی امنیتی روسیه
رییس گروه واگنر، شرکت خصوصی امنیتی روسی، روز جمعه ۲۳ جون (دوم سرطان) گفت که نیروهای مسکو در شرق و جنوب اوکراین پس از آن عقب نشینی می‌کنند که نیروهای کیف حمله متقابل را آغاز کردند.

اظهارات ییفگینی پریگوژین در تضاد با ارزیابی‌های اخیر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، است. پوتین اخیراََ ادعا کرد که اوکراین از متقبل شدن تلفات "فاجعه آمیز" رنج می برد و در جنگ آرامش وجود دارد.

اما بر خلاف این ادعای رییس جمهور روسیه، آقای پریگوژین در رسانه‌های اجتماعی گفته است که " در حال حاضر در میدان [جنگ] ... اردوی روسیه در جبهات خرسون و زاپوریژیا در حال عقب نشینی است. نیروهای مسلح اوکراین اردوی روسیه را به عقب می‌راند."

ولادیمیر پوتین به تاریخ ۳۰ سپتمبر سال گذشته مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا را طی مراسم رسمی بخشی از قلمرو روسیه اعلام کرد. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای اوکراین اخیراََ پیشروی‌های محدودی در این مناطق داشته است.

پریگوژین با انتقاد از مقام‌های روسیه روز جمعه گفت:‌ "ما خود را در خون می‌شوییم." او همچنین گفته است که حکومت روسیه نیروهای مورد نیاز را به منطقه اعزام نمی‌کند و خطاب به مقام‌های مسکو گفت: "آنچه آنها به ما می‌گویند، عمیق ترین فریب است."

پریگوژین ۶۲ ساله، در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی به جرم دزدی و سرقت در جاده‌ها، به نه سال زندان محکوم شده بود. اما پس از آنکه روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ تهاجم نظامی خود را بر اوکراین آغاز کرد، او بار دیگر به صفت رییس گروه واگنر وارد صحنه شد.

با آنکه پریگوژین متحد نزدیک رییس جمهور روسیه است،‌ او پیش از این، از مقامات روسی، به خصوص از سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، و والری گراسیموف، لوی درستیز قوای مسلح روسیه، به کرات انتقاد کرده و آنها را مسوول "ده‌ها هزار" کشته و زخمی جنگجویان روسی در اوکراین خوانده است.

رییس گروه واگنر روز جمعه پرسش‌‌های را مطرح کرد که ''چرا عملیات نظامی ویژه آغاز شد؟...جنگ به خاطر ارتقای خودی چند حرامزاده نیاز بود؟"

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد، مقام‌های روسیه همواره این تهاجم نظامی را ''عملیات ویژه'' عنوان کرده اند.

XS
SM
MD
LG