لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: استفاده از تسلیحات غربی بر خاک روسیه عواقب جدی خواهد داشت 


ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، امروز ۲۸ می (هشتم جوزا) هشدار داده گفت که اگر کشورهای غربی اجازه بدهند از تسلیحات آنان اوکراین برای حمله بر خاک روسیه استفاده کند، عواقب آن جدی خواهد بود.

این در حالی است که شماری از اعضای ناتو گفته اند که باید به اوکراین اجازه داده شود که از تسلیحات غربی برای حمله در داخل خاک روسیه استفاده کند.

قرار است ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو، امروز در این مورد با وزرای دفاع ناتو صحبت کند. او نیز خواهان رفع ممنوعیت استفاده از تسلیحات غربی بر خاک روسیه شده است.

استولتنبرگ گفته است که اهداف مشروعی در خارج از مرزهای اوکراین وجود دارد که می‌تواند منحیث بخشی از دفاع خودی، آماج قرار گیرد.

پوتین که سرگرم دیدار از اوزبیکستان است گفت: "در اروپا، به ویژه کشورهای کوچک، باید آگاه باشند که آنان با چه بازی می‌کنند."

او اضافه کرد که رهبران کشورهای اروپایی باید پیش از صحبت در مورد حمله در داخل قلمرو روسیه، قلمروهای کوچک و پر جمعیت اروپا را در نظر داشته باشند و در پی تنش‌ جهانی نباشند.

رییس جمهور روسیه افزود که حملات را اوکراین انجام خواهد داد، اما مسوولیت آن به دوش کشورهای غربی خواهد بود که به کیف تسلیحات فراهم می‌کنند.

همزمان با این، پوتین در مورد فرستادن مربیون نظامی فرانسه‌ای به اوکراین هشدار داده گفت که این گونه اقدام سبب تشدید اوضاع خواهد شد.

اردوی اوکراین روز گذشته گفت که در مورد حضور مربیون نظامی فرانسه‌ای گفتگوها جریان دارد.

در واکنش با آن، روسیه گفته است که مربیون نظامی غربی چه به گونهٔ‌ رسمی داخل اوکراین شوند و چه آنانی که از قبل به گونهٔ سری در اوکراین فعالیت دارند، توسط اردوی این کشور شکست خواهند خورد.

این در حالی است که ولادیمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین، امروز در بروکسل، پایتخت بلجیم، گفت که بلجیم کمک‌ جدید نظامی به ارزش یک میلیارد دالر را با کشورش تعهد کرد.

او افزود که این کشور همچنان ۳۰ طیارهٔ جنگی نوع اف-۱۶ را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد داد.

گروه

XS
SM
MD
LG