لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین در مورد کمک با اوکراین، غرب را با تسلیحات هسته‌ای تهدید کرد  


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز چهارشنبه ۲۵ سپتمبر (چهارم میزان) گفت که هریک از کشورهای غربی که سلاح هسته‌ای دارد، اگر با اوکراین در یک "حملهٔ متعارف" بر روسیه کمک کند، مسکو آنرا "حملهٔ مشترک بر فدراتیف روسیه" تلقی خواهد کرد.

پوتین این مطلب را در نشست شورای امنیت این کشور بیان کرد، شورایی که پیشنهادات تغییرات در دکتورین هسته‌ای روسیه را بررسی می‌کند.

پوتین گفت که پیشنهاد "حملهٔ مشترک بر فدراتیف روسیه" شامل نسخۀ اصلاح شدهٔ دکتورین هسته‌ای این کشور است. آناً واضح نیست که آیا روسیه بر یک حملهٔ مشترک با تسلیحات هسته‌ای پاسخ خواهد داد یا نه، اما استفاده از این تسلیحات شامل پیشنهادات جدید است.

رییس جمهور روسیه از بسیار وقت پیش به ایالات متحده و ناتو هشدارداده است که اگر آنا‌ن به اوکراین اجازه بدهند که تسلیحات دوربرد غربی را بر قلمرو روسیه استعمال کند، این اقدام دروازهٔ جنگ میان روسیه و کشورهای ناتو را خواهد گشود.

روسیه به تدریج کنترول قلمروهای اوکراین را در دست می‌گیرد و کرملین تلاش دارد کشورهای غربی را از فراهم آوری حمایت قوی به کیف دلسرد کند.

این در حالی است که انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، امروز کمک جدید نظامی بر ارزش ۳۷۵ میلیون دالری را به اوکراین اعلام کرد. این بستهٔ کمکی شامل دستگا‌ه‌های پرتاب راکت، مهمات کلستر و وسایط محاربوی خفیف است.

او افزود که واشنگتن در مقابل "خصومتگرایی ظالمانهٔ روسیه" به دفاع از اوکراین متعهد است و این کمک‌های جدید هرچه زودتر به کیف فرستاده خواهد شد.

ایالات متحده از آغاز تهاجم تمام عیار نظامی روسیه بر اوکراین، تا کنون به ارزش حدود ۱۷۵ میلیارد دالر کمک‌های نظامی و اقتصادی را به اوکراین فراهم کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG