لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی ابراز امیدواری کرد که بایدن پلان وی برای پایان جنگ با روسیه را بپذیرد


از راست به چپ، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین،‌ و اورسلا فون درلاین،‌رییس کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، در یک کنفرانس خبری مشترک در کیف، پایتخت اوکراین
از راست به چپ، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین،‌ و اورسلا فون درلاین،‌رییس کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، در یک کنفرانس خبری مشترک در کیف، پایتخت اوکراین

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین،‌ روز جمعه ۲۰ سپتمبر (۳۰ سنبله) قبل از سفرش به واشنگتن ابراز امیدواری کرد که جو بایدن، رییس جمهور امریکا، پلان وی را بپذیرد تا جنگ با روسیه پایان یابد.

زیلینسکی ادعا کرد که در جریان سفرش به ایالات متحده،‌ "پلان پیروزی جنگ" با روسیه را ارایه خواهد کرد، جنگی که سبب کشته شدن هزاران نفر شده است.

رییس جمهور اوکراین در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با اورسلا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا،‌ گفت:‌ ''واقعا امیدوارم که او [بایدن] از این پلان حمایت کند. این پلان به گونه‌ای طراحی شده است که از ماه اکتوبر تا دسمبر انجام خواهد شد...این [پلان] را بسیار دوست داریم. ما باور داریم که این پلان نتیجه خواهد داد.''

رییس جمهور زیلینسکی در حالی قرار است این پلان را به رییس جمهور بایدن ارایه کرد که اوکراین در تابستان سال روان میلادی درگیر جنگ‌های شدید بوده است. در جریان این جنگ‌ها، نیروهای روسیه در شرق اوکراین پیشروی داشتند و کیف بخش‌هایی از قلمرو روسیه در ساحه کورسک را حفظ کرده است.

رییس جمهور اوکراین قرار است با رییس جمهور بایدن، و کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، ملاقات کند. کیف همچنین گفته است که قرار است زیلینسکی با دونالد ترمپ،‌ نامزد حزب جمهوریخواهان، نیز ملاقات داشته باشد.

زیلینسکی همچنین گفته است پلان دارد تا در ماه نومبر میزبان یک کنفرانس بین المللی صلح باشد و دیدگاه خود را در مورد پایان جنگ ارایه کند. رییس جمهور اوکراین گفته است که روسیه نیز در این کنفرانس دعوت خواهد شد.

اما ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفته است که مسکو فقط زمانی وارد مذاکرات صلح خواهد شد که اوکراین چهار ساحه را تسلیم مسکو کند.

گروه

XS
SM
MD
LG