لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: جنگ اوکراین برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز هفتم دسمبر (۱۶ قوس) هشدار داد که جنگ اوکراین برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و افزود که تنش‌های هسته‌ای نیز به دلیل این جنگ به میان آمده است.

پوتین در جریان سخنرانی امروزی‌اش هیچ اشارهٔ به ترک این جنگ در حالی نکرد که نیروهایش به حملات راکتی بر اوکراین ادامه می‌دهند.

او در نشست شورای حقوق بشر کرملین گفت که مسکو تحت هیچ شرایطی نخست از سلاح هسته‌ای کار نخواهد گرفت.

با آنهم،‌ این اظهارات پوتین در غرب نگرانی‌های را به وجود آورده است که آیا جنگ اوکراین تا زمانی ادامه خواهد یافت که در نهایت تشدید شده و در آن از سلاح هسته‌ای استفاده شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده صحبت‌های مبهم در مورد تسلیحات هسته‌ای را تقبیح کرد. او افزود که هرگونه صحبت مبهم و مجهول در مورد تسلیحات هسته‌ای، "قطعاً غیرمسوولانه" است.

پرایس علاوه کرد: "این خطرناک است و در مغایرت با اصل بیانیه‌ای است که در محراق پیمان عدم تکثیر سلاح هسته‌ای از زمان جنگ سرد به اینسو قرار دارد."

روسیه پس از گذشته نه ماه نتوانسته است در اوکراین به اهداف نظامی خویش دست یابد. اما پوتین گفته است که سرزمین‌های اشغال شدهٔ اوکراین نتیجهٔ برجستهٔ تهاجم نظامی این کشور است.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین که امروز به دلیل دفاع از آزادی منحیث شخصیت سال مجلهٔ تایمز شناخته شد گفت که حملات‌ اخیر روسیه در یک قریه در منطقهٔ دونتسک سبب مرگ شش نفر شد.

این در حالی است که مقامات محلی در مرکز دونتسک گفتند که حملات توپخانه‌ای روز گذشتهٔ اوکراین جان شش غیرنظامی را گرفت.

رییس جمهور روسیه تعهد کرد که جلب و جذب بیشتری برای جنگ اوکراین صورت نخواهد گرفت. او افزود که از میان ۳۰۰ هزار جنگجو، ۱۵۰ هزار آن در ساحات عملیاتی حضور دارند، به شمول ۷۷ هزار واحد جنگی.

این در حالی است که مقامات غربی می‌گویند که نیروهای روسی در جریان درگیری های اخیر تلفات جانی و خسارات تسلحاتی را متحمل شده اند.

XS
SM
MD
LG