لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه از حملات طیاره‌های بی سرنشین اوکراین در مناطق مختلف آن کشور خبر داد


آتش سوزی در منطقه پسکوف روسیه پس از حملات طیاره‌های بی سرنشین اوکراین
آتش سوزی در منطقه پسکوف روسیه پس از حملات طیاره‌های بی سرنشین اوکراین

مقامات روسیه روز سه‌شنبه ۲۹ آگست (هفتم سنبله) از موجی حملات طیاره‌های بی‌سرنشین اوکراین در نقاط مختلف آن کشور خبر دادند.

در همین حال، نیروهای دفاع هوایی اوکراین اوایل صبح چهارشنبه ۳۰ اگست (هشتم سنبله) به حملات هوایی روسیه در نزدیکی کیف، پایتخت آن کشور، پاسخ دادند.

ویتالی کلیچکو، شاروال شهر کیف، پایتخت اوکراین،‌ در یک پیام تلگرام گفت که انفجارهایی در کیف رخ داده است و آوار‌هایی که از هوا پایین آمده،‌ سبب آتش سوزی و آسیب در چندین منطقه پایتخت اوکراین شده است.

در همین حال، نظامیان محلی کیف گفته اند که آوار میزایل‌‌های روسیه سبب کشته شدن دو نفر در پایتخت آن کشور شده است. در این رویداد دست‌کم یک نفر دیگر زخمی شده و زیر تداوی قرار دارد.

پیش از این، مقامات محلی روسیه گفتند که طیاره‌‌های بی‌سرنشین اوکراین منطقهٔ پسکوف آن کشور را که در نزدیکی سرحد استونیا و لتوانیا موقعیت دارد، هدف قرار داده اند. یکی از این حملات بر یک میدان هوایی صورت گرفته است که در نتیجهٔ آن، چهار طیارهٔ باربری نظامی آسیب دیده است.

میخاییل ودرنیکوف، والی منطقه‌ٔ پسکوف،‌ ویدیویی را در تلگرام منتشر کرد که آتش سوزی گسترده‌ای را در این منطقه نشان می دهد. اما تا حالا از تلفات احتمالی این حملات اطلاعی در دست نیست.

به گفتهٔ مقامات محلی روسیه، پرواز‌های این میدان هوایی روز چهارشنبه به طور کامل لغو شده تا خسارات ناشی از این حملات بررسی شود.

مقامات روسیه اعلام کرده اند که اردوی آن کشور طیاره‌‌های بی‌سرنشین اوکراینی را در مناطق اوریول، کالوگا، بریانسک، رایازان و مسکو سرنگون کرده اند.

نظامیان روسیه همچنین گفته اند که نیرو‌‌های آنان حملهٔ یک طیارهٔ بی‌سرنشین اوکراین را در نزدیکی منطقهٔ سواستوپول، شهر بندری شبه جزیره کریمیه که پایگاه کشتی بحری روسیه در بحیرهٔ سیاه است، دفع کرده اند.

در عین حال،‌ مقامات روسیه روز چهارشنبه ۳۰ آگست (هشتم سنبله) گفتند که چهار قایق نظامی اوکراین را که حامل نیروهای اوکراینی بودند، نابود کرده اند، اما جزییاتی در مورد محل دقیق این رویداد ارایه نکردند.

در ماه‌های اخیر، طیاره‌های بی‌سرنشین اوکراین چندین بار بخش‌های مختلف روسیه از جمله مسکو، پایتخت آن کشور، را هدف حملات قرار داده اند. اما مقامات روسیه در اغلب موارد گفته اند که این حملات را دفع کرده اند.

بخشی از این مطلب از خبرگزاری‌های اسوشیتید پرس، فرانس پرس و رویترز گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG